• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Under markisen "där snackar vi om vad som helst o har det gemytligt.

F

F.d. 3581

Guest
Hej, alla.
"Under markisen snackar vi om vad som helst o har det gemytligt."

Inte behöver väl vi bli som riktiga torra byråkrater. Visst måste man väl tillåtas ett o annat snedsprång utanför markisens trådrubrik.
Det är lite av markisens tjusning. För att hålla oss inom trådarnas ämnen finns väl de övriga trådarna med fasta rubriker utanför markisen.

Vanliga halsningar från en som gärna hoppar över markisens skaklar...
DS

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025
Sv: Under markisen "där snackar vi om vad som helst o har det gemytligt.

Hej

Bara du gör som det står under regler för hemsidan.

Genom att ha accepterat dessa regler garanterar du att du inte kommer att posta några inlägg som är obscena, vulgära, sexuellt orienterade, uttrycker hat eller hot mot andra, eller på annat sätt bryter några lagar.
Dessutom förbinder du dig att vara hövlig och respektera andra Forummedlemmars rätt att ha sina åsikter utan att Du ska tillrättavisa dessa.
Du får självklart uttrycka dina egna åsikter på samma villkor.

Ha de

F

F.d. 2549

Guest

Hundvakten!
Inte skall vi hålla oss strikt till tråden i alla sammanhang och speciellt inte ”Under markisen”, om detta är vi helt överens.
Att jag hade synpunkter på trådavvikelserna i en tidigare tråd berodde på att Renee hade påmint oss om att vi avvek från det ämne som han/hon hade startat. Jag själv var med som avvikare i vanlig oordning. En bakomliggande tanke jag hade var, att hur skall vi göra på ett smidigt sätt så att inte avvikelserna irriterar trådstartaren. Det är ju denne som beslutar om ämnet.
Jag är helt med om att ibland är det ok att gå ifrån trådtanken, men ibland känns det som att det är mindre ok.
Kanske är jag ute och cyklar utan dubbdäck i detta sammanhang. I övrigt är det alltid svårt att uttrycka sig så att ingen känner sig drabbad eller påhoppad, vilket aldrig har varit min avsikt.

Hälsningar från farbror Claes.

F

F.d. 3581

Guest

Hej, Farbror Claes.

Som vanligt levererar du kloka visdomsord - men är det verkligen klokt att vid denna årstiden cykla utan dubb.
Själv husbilade jag utan dubb tidigt under lördagsmorgonen och det var en kuslig historia.
En knappt förnimbar uppförsbacke och vänsterkurva fick framhjulen att transportera bilen mer i tangentens riktning istället för att följa den vägverksutstakade isbanan....
Allt avlöpte dock lyckligt denna gång. En grusad snökant hejdade förens framfart.

DS

F

F.d. 24280

Guest

Är inte detta en typisk svensk betende??Man skall svara korekt och strikt och inte vara avikande från tråden:) :) Ungefer lika dant när man tittar på våra politiker i riksdagen..man skulle tro att dom är på begravningen..:) :)

F

F.d. 2549

Guest

Zubac! Vem har påstått att vi skall vara strikta och korrekta och inte avvika från tråden?
Att vi sedan sätter olika gränser på hur vi skall vara och inte vara, det är ett problem som alltid har funnits och som alltid kommer att finnas. Det lär ju ha funnits någon som har påstått att: ”Vi är alla olika”. Så är det och så kommer det att förbli.

Eftersom jag inte vill gå för långt så tar jag nu och cyklar till sovrummet.
God Natt till Zubac och till alla er andra med skilda åsikter om både Zubac, mig och …

Hälsningar från farbror Claes.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3753

Guest

Tycker att dom flesta sköter sig ypperligt bra här på forumet.
Däremot finns det nästan alltid någon som ställer till oreda i trådarna utan att ha en aning om det.
Exempel:
Författaren av tråden har ställt en fråga och det börjar trilla in svar.
När tråden läses av en annan person som också har en frågeställning i samma kategori men inte om samma sak ja då skriver även denna personen in sin fråga i den befintliga tråden.
De svar som därefter det kommer in kan vara svåra att härleda till rätt fråga utan att använda "citera".
Att ställa en ny fråga i en annans tråd kallar jag för att "knycka tråden".
Är det ett svar på frågan som ställdes ursprungligen i tråden eller är det svar på en fråga som tillkommit senare? Det kan bli rörigt.

Toppen