• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Under markisen - bokstavligen.

F

F.d. 1866

Guest
Hej.

Jag har lurat runt lite och googlat, men inte hittat något bra.
Undrar om ni med markis på bilen "byggt/sytt till" för att på så sätt få ett motsvarande förtält?

Tips, råd?

/Cotte

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Under markisen - bokstavligen.

Va har ett Safari Room 3 väggar bildar ett "förtält" toppen om man stannar flera dagar. Vid
kortare stopp kan vi använda 1 av väggarna.
MVH Gunilla

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

Hej!! Vi köpte en väggsida till ett sk. partytält (Jysk) med fönster som vi sydde på en tillklippt markisbit för att få rätt lutning ,en kanal i överkant för en Duchdraperistång ( kan behöva förlängas), spänner stången mellan väggen o markiskanten , den sidan vi köpte var förberedd för markpinnar annars kan man sy dit några band ,sätt gärna ett gummiband emellan så att det fjädrar lite om det blåser,Lycka till ,,,

Monika & Örjan

HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
7509
Medlemskap
2025

Hej!
Vi köpte väggar til partytält av tyg (blått med fönster). Sydde sen en kil i överkant med kanal för att få rätt lutning. Köpte sen en stång (markisspännare) som gaveln sitter på. Sydde två stycken. Kan välja att ha en eller två, beroende på plats.Längst ner satte vi öglor för att stadga upp med tältpinnar. Dessutom tar de minimal plats. Ihopvikta ligger de i en liten tygkasse. Vi är mer än nöjda. Lycka till!:spinny:

Toppen