• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Umweltplakette

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025
Sv: Umweltplakette

Vi köpte vårt märke i Flensburg på bilprovning. Men vi fick betala 10€ för att det saknades en uppgift om utsläpp på vårt besiktningsbevis.
Lycka till Peter

larsemil

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2025

Vi köpte vårt märke i Flensburg på bilprovning. Men vi fick betala 10€ för att det saknades en uppgift om utsläpp på vårt besiktningsbevis.
Lycka till Peter

Vad var det för uppgift som saknades?
När jag tittar på mitt blåa reg.bevis längst ned under rubriken "Miljöfakta" är alla underrubriker utan notering, och jag har undrat varför. Skall dock tillägga att min husbil är en egenimport till julen 2008.
Ni som har bilar köpta i Sverige, finns det några noteringar i ert regbevis?

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Antingen beställer du här
Umweltplakette/Feinstaubplakette - Informationen und Bestellmöglichkeit

eller så besöker du en Dekra station på vägen genom Tyskland och köper ett märke på plats (5€)
Här kan du ladda POI till navigatorn om du vill
DEKRA Points of Interest

Hej och tack Håkan men när man skall gå in och beställa på privat då finns det 2 alternativ den ena för 29.90 och den andra 39.90 med en gul 3 på. Trodde det skulle vara en grön 4a eller är det anorlunda nu iår tro?

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Cartagofrik - din bil skal ha grønn med en 4 på. Noen 2010 modeller får nå grønn med 5 på - dvs. EURO-5 klasse på utslipp.

Pensionär

HBK Medlem
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2025

Det finns inget skrivet under "miljöfakta" på mitt regbevis, bodelen byggd i Sverige på Fiat.
Kollade på personbilen, där står "milöklass 2000, bränsleförbrukning och utsläpp"
Peter

Toppen