• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Umeå-München

F

F.d. 30092

Guest
I dag åker jag från Umeå till München! Undra hur väglaget blir?
Har lagt på sommardäcken för man får ju inte köra med dubb i Tyskland.
Är åter i Umeå på Torsdag. Man får väl ta det lilla lugna. Ska besöka en maskin mässa där men min kompis får se på dom så kanske jag tar en öl istället.
Vi kanske ses efter vägen.
Christer

F

F.d. 55397

Guest
Sv: Umeå-München

I går började snön i Vänersborg, o mer snö har kommit i Karlstad i natt, annars bra väglag söderöver o ingen halka ner till Hamburg iaf...

F

F.d. 30092

Guest

Åter Umeå idag kl 10.00. Lite dåligt väglag vid Gävle men sen bara bra. Måndagen bjöd på ca 30-35 gr och sol. Mycket att titta på. Tisdag 27 gr och skönt. Besökte BMW fabriken och bilarna som ska levereras. RR för 5,5 Miller lite dyrt för mig, kvälls besök i Celle sen mot Travemunde. Hem genom Svedala och det blev en liten tripp på 445 mil från Lö till i morse. Fri öl på mässan är inte helt fel och det var inga små glas. Nästa tripp blir till årsmötet.
Christer

F

F.d. 25023

Guest

Vi är i Munchen just nu.

Strålande sommarväder, 3:e dagen i rad jättevarmt, solen skiner och folket är ute och njuter.

Docj har man sagt att nu till helgen blir det kallare, c:a 15 och regn, sen igen lite bättre. Vi räknar att våren/sommaren kommer igen med oss när vi startar hemresan härifrån nästa vecka!

jyrki

F

F.d. 30092

Guest

Vi är i Munchen just nu.

Strålande sommarväder, 3:e dagen i rad jättevarmt, solen skiner och folket är ute och njuter.

Docj har man sagt att nu till helgen blir det kallare, c:a 15 och regn, sen igen lite bättre. Vi räknar att våren/sommaren kommer igen med oss när vi startar hemresan härifrån nästa vecka!

jyrki

Vi var på Bauma mässan och vi försökte trycka med oss lite värme upp till oss.
Ha det så gott
Christer

F

F.d. 25023

Guest

Nu är det inte någon sommar mer...

1 grad på natten och 10 blöta och blåsiga grader på dan. Skall bli bättre nästa vecka. Vi åker i kväll mot mellan och norra Tyskland med bättre väder:)

F

F.d. 30092

Guest

Hej!

Det var en rejäl resa. Så kul!
Ja ibland undrar man om man är riktigt klok?
Men bor man i Umeå så blir det långa resor när man ska söderut.
Umeå -Trelleborg 129 mil
Christer

Senast redigerad av en moderator:
Toppen