• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ulv i fårakläder

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.164
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Nu har det ökat enormt mycket med billiga lifepo4 batteri på bla Ali Express...
Antagligen håller alla dessa billiga batterier inte vad som utlåvas..
Lådan är ny och fin... Men innehållet är garanterat begagnade celler...
Så se upp...

SEK 2,618.40 50%OFF | 12V LiFePO4 Battery 400Ah 300Ah 250Ah 100AH Built-in BMS Lithium Iron Phosphate Cells 6000 Cycles For Golf Cart Solar
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.276
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Kan mycket väl vara något skumt med dessa batterier.

Det kan dock vara på sin plats att konstatera att komponenter för LFP batterier har sjunkit i pris som en sten sedan i höstas.

Dessutom lär det vara överkapacitet i den Kinesiska batteritillverkningen.

Så vi kan förvänta oss lägre LFP priser än de som syns i Europa för tillfället.
Det är ju en stor tröghet från att priset sjunker hos batteritillverkaren och att en Svensk handlare sänker sina konsumentpriser.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.164
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Tack Michael..... Det var precis vad jag misstänkte.
Det hade varit häftigt om flera här på hbk köpte ett batteri.
Och efter test... Ej bekräftar leverans om batteriet inte håller vad de lovar i annonsen. För då får säljaren inte pengarna.
Sen skapar man en reklamation och kryssar inte i rutan att man vill returnera, sen måste ärendet löpa i minst 90 dagar..
Eftersom man troligen inte hittar en lösning med säljaren, och efter detta så låter man Ali Express avgöra ärendet...

Jag gjorde så och fick tillbaks alla mina pengar, samt fick behålla batteriet, av de utlovade 420A kan jag ta ut ca 170-180A.
 
Toppen