• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ullprodukter

Joppe

FD HBK Medlem
Inlägg
94
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
12196
Medlemskap
2023
Är det någon som har erfarenhet av ullprodukter (täcke, kudde, lakan ) enligt reklamen på deras hemsida är det väldigt bra, men risken för "jäv" är väl stor.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Ullprodukter

Vi har Ullprodukters kuddar. Dom är inte speciellt bekväma att ligga på så nu samlar dom damm i garderoben. Eftersom man inte skall tvätta dom (skall vara självrengörande, bara piska & vädra) blir dom sunkiga efter ett tag. Sist men inte minst, dom var väldigt dyra. En riktig dunkudde av bra kvalite är bekvämare & billigare.

Bennie
 

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
696
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2024
Sv: Ullprodukter

Det går att sälja allting med "mördande" reklam. Till och med självrengörande sängutrustning. För att inte tala om undergörande placebopiller för leder.
Vem tror på allt, ju den som griper efter alla halmstrå.
/ Olle
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.503
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Ullprodukter

Vi har deras lakan (europeisk Merino )och är nöjda ... Det är mycket svalare/jämnare värme att sova på dom än vanlig lakan tycker vi.
Första lakan som vi fick släppte hår .. fick nya och dom håller håret. Vi använder dom hemma och husbilen.
 
Senast ändrad:

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Ullprodukter

Vi har utrustat vår nya Maja med produkter från Ullbädden- sängkläder för god sömn. Premiärnatten stod vi i Karlstad och glömde sätta på värmen innan vi gick på tretimmars föreställning på Wermland Opera. Väl åter satte vi på värmen men kunde snart krypa ner i en bädd helt utan fuktkänsla (som vi tycker vanliga lakan ger i en kall husbil). Underbart! Vi sov gott hela natten. Detta tips har vi fått av goda vänner med BoxStar - de sover i ullbädd både hemma och i husbilen. Menar att de sover både lugnare och bättre i ullbädden.

Vi berättar gärna senare vad vi tycker efter längre tids användning.
 
Senast ändrad:
H

hianders

Guest
Sv: Ullprodukter

Vi sover också i bäddar från Ullbädden hemma. Jätteskönt. Har haft dem i ett och ett halvt år.

Vi har vädrat dem och piskat dem ute efter att de hängt ute i fuktigt väder. Man behöver visst inte "rengöra" dem så ofta. Man kan använda en flytande lanolintvål och sen borsta dem.

Gå in på Ullbäddens hemsida.

fru hianders/Inger

PS Vi använder vanliga kuddarna dock. Ullkuddarna är inte formbara på samma sätt. Man kan dock plocka ur lite fyllning om man vill DS
 
Senast redigerad av en moderator:

Joppe

FD HBK Medlem
Inlägg
94
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
12196
Medlemskap
2023
Sv: Ullprodukter

Får tacka för svaren, sammanfattningen är väl att täcke o lakan är ok men ha vanliga kuddar är bättre.
 

Joppe

FD HBK Medlem
Inlägg
94
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
12196
Medlemskap
2023
Sv: Ullprodukter

Det går att sälja allting med "mördande" reklam. Till och med självrengörande sängutrustning. För att inte tala om undergörande placebopiller för leder.
Vem tror på allt, ju den som griper efter alla halmstrå.
/ Olle

Min tanke var inte att slippa tvätta lakan, däremot tycker jag det är kallt o fuktigt när man ska lägga sig. Tror på allt gör jag inte heller det är därför jag ställde frågan här. / Johnny
 
Toppen