• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ULLBÄDD

F

F.d. 55414

Guest
I morgon första april lockar vi fram husbilen från vinter-idet. När vi var på husbilsmässan i Kista träffade vi Birgitta som sålde ullbäddar. I morgon bäddar vi in ullbädden i vår Plåtis (Adria Twin SP).

Vi har inte glömt att ställa på den på Transportstyrelsen. Om vädret tillåter blir det Öland i Påsk!

Glad Påsk
önskar
Inga och Ingve

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: ULLBÄDD

Ullbädd är toppen. Var inte kallt att krypa ner i bädden trots att gasolen tagit slut medans vi satt på restaurang och åt och det var -2 i husbilen! Kan verkligen rekommenderas!

Monica

P

PAM 97

Guest

Ja det är toppen med ullbädd haft våra i ca 20år i lägenhet och nu i husbilen, men nu börjar det att vara dags att köpa nya, tack ullbäden för skön sömn.

m.ehn

HBK Medlem
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
6989
Medlemskap
2026

Vi har också utrustat vår husbil med "eget'' bäddset i ull. Tidigare har vi burit fram och tillbaks med det vi haft i huset. Den första bädden köpte vi på Tenneriffa, men sen har det blivit ett par resor till Birgitta och hennes affär i Molkom= bäst.
Anita och Morgan- 6989

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Det här med ullbädd har väckt mitt intresse så jag googlade på detta. Hittade en hel del återförsäljare på nätet och har någon erfarenhet av någon av dessa olika företag eller var har ni köpt era bäddar,(förutom Birgitta i Molkom). Upptäckte att det finns olika sorters ull att välja emellan, vilken ull har ni som har en ullbädd valt?

Eva

F

F.d. 55414

Guest

Vi har kamelull. Vi flyttade i går kamelullsbädden från husbilen till lägenheten. I morgon går husbilen i idé.

Hälsningar
Ingve och Inga

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Jag tvättar mina en gång per år. Då använder jag faktiskt hundschampo och tvättar i kallvatten. För övrigt vädrar jag dem samt drar dem ibland i ren snö. De är fräscha än fast vi använt dem i 10 år

Hittade detta på blocket. Mycket bra pris
Jag har några ullbäddset till salu.
Det finns både i naturvitt färg eller mönstrade.
100% Merino ullbädd.
Allt är nytt och oanvänt!
Orginalförpackade i plastskyddspåsar.

I bäddsetet ingår:

madrass 90cm/200cm och kostar 1000kr

täcke 150cm/200cm och kudde 40cm/60cm
kostar 2000kr.

Hela bädden kostar 3000:-

För den som önskar finns också variant med magneter(magnetterapi).Då
tillkommer 500 kr/madrass.

Ullbädden håller jämn temperatur.
Förbättrar blodcirkulation.
Rekommenderat till reumatiker och allergiker.
Mjukaste Merino ull av Wollmarkskvalitet.

Har även andra saker av ull:tofflor,njur och knävärmare,västar...
Frakten tillkommer.

För mer information kontakta mig:
Tel:0251-10872
Mob:0706094933

F

F.d. 55414

Guest

Avskrift av TVÄTTRÅD från ULLBÄDDEN Malkom

Handtvätt:
Blanda 2 msk tvättmedel med 2 dl ljummet vatten, viskpa till hårt skum. Använd en svamp och arbeta in skummet utan att fukta ullen på djupet. Eftertorkas med tex frottehandduk.

Spraya vid vädring:
Blanda 2 tsk i en 1/2 liter sprayflaska med vatten.

Maskintvätt:
Dosering ca 1 dl
Använd endast ull eller handtvättsprogrammet (ej 30 grader fintvätt)
Centrifugering en kort stund 5-8 min

Toppen