• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ullared

D

Deleted member 11118

Guest
Fullt på campingen, överfull i varuhuset, träffade en HBK o hade ett trevligt samtal. Massor med husbilar på campingen, folk vill betala för servicen.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: ullared

:twitcy:campingen?
varför inte ställplatsen? Gott om plats bussen går ju så du behöver inte andvända bilen

Därför när vi passerat ställplatsen är det alltid nästan tomt och en stor trist grusplan har i våra ögon charmfator 0.

Därför står vi alltid på Ullareds mycket välordnade camping när vi är där.

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Hej på er
det var inte menat så att en del av oss inte skulle ha råd med en camping stod själv 12 dygn på camping på Öland i sommar.
men varför stå och trängas på Ullared camping när ställplatsen har gott om plats var min fråga???
2179 :music-icon:

Senast ändrad:

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

jag har varit på ullareds camping många gånger men aldrig behöft trängas där är väl tilltagna platser så någon trångsel har jag alldrig märkt, det är trevligare att vara där som är lite liv och rörelse och ente på eb enlig ställplats jag har även varit på ullareds ställplats och jag tyckte inte det var någon höjdare som man måste besöka.

D

Deleted member 11118

Guest

Har aldrig trängts på campingen, numera finns 2 servicehus. Priset 200, sen träffade jag folk jag känner o pratade med en i ,HBK. Kommer aldrig använda ställplatsen. Minst 50 husbilar i helgen.

F

F.d. 50168

Guest

:twitcy:De gnälls att de finns för lite ställplatser, nu när de finns en ställplats i ullared så gnälls de för låg trifselfaktor.Ok. Tur att alla kan välja.Men jag tycker de är bra på ställplatsen,Kan gå ut med hunden i skogen. lungt o fridfullt.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Har jag fattat rätt så skall man prioritera ställplater före campingar om man skall vara riktigt rumsren i Hbk ärdet rätt uppfattat eller.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Ja, det där tog jag personligt...:cool: Skojar, men i vårt fall så värdesätter vi nästan alltid trivselfaktorn högre än ett eventuellt lägre pris.

Det är vi det, men det är ju fint att det finns alternativ som i t.ex. Ullared eftersom det finns andra husbilsåkare som har helt andra värderingar än vad vi har.

Av årets c.a 70 övernattningar, skulle jag tro att fördelningen är 40 nätter på camping, 25 på ställplats och 5 fricamping. Det är vi det......

..... och visst behöver vi flera, central belägna ställplatser i Sverige!

L

Lennart Olovsson

Guest

hålla på och tjata om Ullared och annat när det finns Kosta!

Bredare utbud än Ullared och bra parkeringsmöjligheter!

Lennarts tankar

D

Deleted member 11118

Guest

Ska inte Kosta lägga ner? Jag blir aldrig rumsren jag gillar campingplatser, i utlandet finns pool att bada i. Fast jag sällan använder ställplatser tycker även jag det skall byggas fler så de som vill använda fler kan göra det. Jag står med min husbil där jag vill, ingen annan har att göra med var jag står camping eller ställplats.

T

Teddi

Guest

visst e du rumsren lasse:p vi alla har valmöjligheter,,ock en camping är inget som man fixar,,dom ligger där dom ligger,,
men ställplatser? så länge det efterfrågas så finns möjligheter,,det driver i varje fall mej själv,,ock tillsammans med våra barn-barn,,då e de camping med lek o gungor som gäller,,så tror ja de ser ut,,ock hoppas också som gäller,,ha de gött,,

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Nej, det är det gamla järnbruket som ska avvecklas och sen går konstnärsparet Vallien i pension också och då försvinner ett glasbruk till. Sen är det inte många kvar.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Nej, det är det gamla järnbruket som ska avvecklas och sen går konstnärsparet Vallien i pension också och då försvinner ett glasbruk till. Sen är det inte många kvar.

Hmm.... Nu var det så när jag läste tidningen att New Wave, lägger ner produktionen på det ärevördiga glasbruket Orrefors och ett glasbruk till. Däremot vad jag förstår fortsätter man att satsa på Kosta, där man bl.a. just byggt ett nytt väldigt speciellt hotell.

F

F.d. 50004

Guest

Vi är ofta i Tyskland där ligger vi alltid på deras stellplatzer, de är mycket bra, men Ullareds camping är även för oss något särskilt att ligga på.

D

Deleted member 11118

Guest

I Tyskland bor även vi på ställplatser. Vill man ha bad blir det en kurort. I Frankrike mest på camping.

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

varför är det sådan moysättning mellan ställplatser och camping platser dom fyller i prinsip samma uppgift som övernattnings platser för campare och fritids folk.

Toppen