• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ullared parkering

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Fråga: Om man bara skall köra in för att handla ex. 2 timmar och köra igen. Finns det en bra parkering (HB=8meter) eller måste man ner till ställplatsen?

F

F.d. 32985

Guest
Sv: Ullared parkering

Det finns en husbilsparkering i den västra delen av alla parkeringar. Går också att stå gratis på ställplatsen under dagtid och åka gratis buss till varuhuset.

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024

Du menar här

Bilagor

• Snap 2016-04-27 at 22.58.58.jpg
    Snap 2016-04-27 at 22.58.58.jpg
    144,6 KB · Visningar: 110
F

F.d. 32985

Guest

Ja, sedan går det också att stå på den som ligger ännu mer väster ut samt den som ligger lite nordost. Du ser det rätt tydligt om du kör ditåt var det finns möjligheter. Vissa platser kan vara rätt trånga..

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024

OK.
Tack
Då skall man bara se till att besöket lir kort. Man får tänka på blodtrycket!!
:spinny:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Det finns massor för män på GeKå's. Flera fikaplatser, ett par matställe, verktyg, el, husbilsprylar, mobiltillbehör. Jag brukar låta frugan dra runt vagnen medan jag själv strosar runt på "mina" avdelningar utan vagn.

gekå.JPG

Det finns fyra platser för husbilar:
1. Rymliga rutor
2. Trånga rutor
3. I mån av plats - är förbommat ibland.
4. Bussparkeringen - ledigt för husbilar ibland.

Jag brukar släppa av frugan vid 4:an och kör sen och parkerar där det är ledigt. Ställplatsen ligger 1,5 km österut men vi föredrar campingen i detta fallet.

D

Deleted member 11118

Guest

En helt perfekt förklaring, jag gör som Kenth. :spinny:

Drogen

FD HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021

Ruta 2 har enl google map max höjd 2.2 meter
Det byggs en del uppe på krönet sedan en tid tillbaka. Tidigare var ruta 2 en del av personbilsparkeringen men numera är det en dedikerad husbilsparkering med platser både "längs med" och i rymliga rutor så det är nog Google som inte är uppdaterade. Vi stod där för några veckor sedan :)

lenmar

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
4769
Medlemskap
2025

Fråga: Om man bara skall köra in för att handla ex. 2 timmar och köra igen. Finns det en bra parkering (HB=8meter) eller måste man ner till ställplatsen?

Lycka till med 2 timmar. Har försökt men det blev mycket längre samt flera tusen fattigare
Lennart

F

F.d. 29603

Guest

Brukar stå på nr.2. Det är bra skyltat till husbilsparkeringen så det är inga bekymmer.

håkansson2

HBK Medlem
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2026

Kan inte stämma då vi parkerade där förra veckan med fri höjd ända till stjärnorna

Google har nog inte fel, hela tvåan är ett parkeringshus med med 2 eller 3 våningar. Taket är reserverat för HB där "the sky is the limit".:)

Hörde för något år sedan att Arlanda har Sveriges största parkering och att den näst största finns i Ullared! Vet inte om det är sant, men omöjligt är det nog inte.

Toppen