• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ullared idag

Nisse och Nana

HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024
Hej,
blir lite förvånad när jag ser att en hel del husbilar brakar in vi utfarten på GeKås husbilsparkering tvärs över från Glasögonsfabriken. Tänk att det ska vara så svårt att köra fram till bommen, massa sig ut och ringa på klockan och bli insläppt via infarten. :swoon:

Nisse och Nana

F

F.d. 52920

Guest
Sv: Ullared idag

Själv så åker jag inte ens dit mot betalning.
Möjligen för allt smör i Småland :p

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Själv så åker jag inte ens dit mot betalning.
Möjligen för allt smör i Småland :p

Har du någonsin varit där själv?

Det är Sveriges största attraktion, över 5 miljoner besökare, tvåa tror jag Liseberg lyckats bli, med 3 miljoner besökare per år.

.... en liten håla på Halländska landsbygden, långt från allfartvägarna.

Skulle tro att man även har Sveriges högsta beläggning när det gäller övernattande campingfordon.

Shoppingen är mycket billig och bra!

Ja, någonting gör man i alla fall rätt och jag upplever att folk är glada där, har det trevligt helt enkelt.

Föreslår att du gör ett besök, sedan kan vi diskutera om det är skit eller inte.

F

F.d. 52920

Guest

Med full respekt för att folk vill åka dit, men respektera då
att jag inte åker dit.
Min fru som är hyfsat glad i chopping åkte dit med våra vuxna barn.
Hon tyckte att:
Det var fruktansvärd trängsel.
Folk knuffade in vagnarna i ryggen på en och inte ens bar om ursäkt.
Priserna (förutom glasögon som jag läst om i dag) var inte tokbilliga om
man jämför med andra lågprisvaruhus.

Bara dessa få saker får mig att stå över, men ordet skit myntade inte jag :yes:

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029

Vi i storstäderna har alla lågprisvaruhus så vi kanske inte behöver Ullared..

Vi åkte ändå förbi för att titta var därinne ca 1 timme, såg inte ens 1/3 av butiken.. När vi passerade kassan hade kontot minskat med 4700Kr.

Det var faktiskt bättre än vi trodde..
Hade det varit dåligt hade det aldrig varit så stort med så många besökare, men man ska nog försöka åka dit en vardag..

F

F.d. 53053

Guest

:twitcy: det säger du nu förstan :twitcy::twitcy:

men ja frågade förstås inte haha

F

F.d. 53358

Guest

Har tänkt åka till Ullared för första gången på söndag och stanna till måndag. Ritvas systerdotter från Finland, Leila, har tagit en bussresa dit. Vi har tänkt besöka henne på varuhuset.
Ha en bra dag Uno

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Priserna (förutom glasögon som jag läst om i dag) var inte tokbilliga om man jämför med andra lågprisvaruhus.
Bara dessa få saker får mig att stå över, men ordet skit myntade inte jag :yes:

Jag hatar också trängsel och köande i allmänhet och Ullared i synnerhet men tokbilligt är det och varorna är ofta desamma som på andra ställen till halva priset. Dessutom kan man ha turen att få se kändisarna Morgan och Ola-Conny, riktiga ljushuvuden.

D

Deleted member 11118

Guest

Det enda stället i världen där man kan sitta och koppla av utan att en enda kvinna pockar på min uppmärksamhet.

Nu vet alla varför jag och Kenth åker till Ullared :twitcy:

Barnbarnet på 6 år kom igår och undrade när vi skulle åka till Ullared, han ville dit och titta på filmer o spel, skriva upp vad han ville ha på en lista, ge listan till tomten. Det blir till att åka dit.

Tycker det skulle ingå i alla människors utbildning om hur livet är, att en gång (minst) besöka IKEA och ULLARED. för att själv få uppleva dessa "fenomen"

Senast redigerad av en moderator:

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025

Vi i storstäderna har alla lågprisvaruhus så vi kanske inte behöver Ullared..

Vi åkte ändå förbi för att titta var därinne ca 1 timme, såg inte ens 1/3 av butiken.. När vi passerade kassan hade kontot minskat med 4700Kr.

Det var faktiskt bättre än vi trodde..
Hade det varit dåligt hade det aldrig varit så stort med så många besökare, men man ska nog försöka åka dit en vardag..

Gå in 1-1,5 timmar innan de stänger så slipper du köa i kassan

olsborgs

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
10242
Medlemskap
2025

De tillfällen vi varit i Ullared, har vi anlänt efter15:00. Det är då du ska ha lämnat campingen.
Alla busslaster har lämnat platsen, och de bilburna är på väg hemåt.

Inga köer, nästan ingen trängsel alls. Vare sig i varuhuset
eller till kassorna.

Toppen