• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

ugn

R

Ruth o Bosse 1

Guest
Hej, undrar ifall man kan ha en ugn i ett av skåpen, eller blir det för varm.:wub:

F

F.d. 53012

Guest
Sv: ugn

Inte att rekommendera om man inte lägger till en evakueringsfläkt med utsug bakom och riktar framåt eller en ventil som skickar ut överskotts värmen, men då får man ingen nytta av spillvärmen som inte är att förakta.

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Vad är det för ugn, micro, vanlig elugn eller gasol?

Är det micro kan det knappast vara några problem, åtminstonne så länge man har skåpluckan öppen medan micron är igång.

Är det vanlig elektrisk ugn kanske det kräver lite luft runt omkring och möjlighet att luften kan cirkulera, dvs komma in under ugnen, fortsätta på baksidan och sedan komma ut igen på ovansidan.

Gasugn kräver helt andra säkerhetsanordningar med värmeskyddsplåt över men det följer med tydliga monteringsanvisningar som också går att ladda ner för att kunna bilda sig en uppfattning om det är möjligt att montera.

Karin & Dick

HBK Medlem
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
819
Medlemskap
2025

Hej
Vilken typ av ugn är det? Vi installerade en gasolugn ovanför kylen, vilken vi är helnöjda med. Däremot kostar det en del att få den godkänd, se mitt tidigare inlägg:
"Monterade ugn i höstas och detta medför att installationen skall godkännas av AVL och införas på certifikatet för gasolanläggningar. Denna kontroll genomförs av M testcenter och kostar 1875 kr. Utöver detta måste bilen registreringsbesiktas och detta kostar 650 kr och tar ca 30 sek.
MVH
Dick"

Toppen