F
F.d. 25089
Guest
Hej, vi ska snart åka ner till Salzburg, jag har för mig att det har strulat förr i Tyskland när man ska betala med kort. Vad är det för kort som gäller? Dom tar väl inte VISA ? Fungerar MasterCard?
mvh Mats
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej, vi ska snart åka ner till Salzburg, jag har för mig att det har strulat förr i Tyskland när man ska betala med kort. Vad är det för kort som gäller? Dom tar väl inte VISA ? Fungerar MasterCard?mvh Mats
Vi har precis återvänt från Tyskland. Mastercard har fungerat för det mesta men en eller två gånger under en knapp vecka har man vägrat att acceptera det med motveringen att det är ett kreditkort. Även om det händer sällan att Mastercard inte accepteras kan det vara kokt att ha med sig lite kontanter.
Nej, det är inte Mastercard som tar ut avgiften, det är den utställande banken.Hej
Vi kör alltid med ICA kortet (som Jappe även gör tydligen)
Master Card lägger på 2 % på köp summan.
En bensinmack tog inte ICA:S kort så jag fick använda MC kortet och såg när jag fick
avräkningsnotan att MC lagt på 2 % på summan.
/Vidhem
Hej, vi ska snart åka ner till Salzburg, jag har för mig att det har strulat förr i Tyskland när man ska betala med kort. Vad är det för kort som gäller? Dom tar väl inte VISA ? Fungerar MasterCard?mvh Mats
Hej
Vi kör alltid med ICA kortet (som Jappe även gör tydligen)
Master Card lägger på 2 % på köp summan.
En bensinmack tog inte ICA:S kort så jag fick använda MC kortet och såg när jag fick
avräkningsnotan att MC lagt på 2 % på summan.
/Vidhem