• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tyska webshopar med leverans till privatperson i Sverige?

KawaMal

HBK Medlem
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2025
Hej alla,

jag har sökt här på furumet efter uppgifter om tyska husbils-/campingtillbehörsfirmor. Men de jag lyckats hitta är antingen enbart till för återförsäljare eller så levererar de inte till Sverige överhuvudtaget. Är det någon som har tips på en bra firma som matchar KAMA i sortimentet och levererar till privatpersoner i Sverige.

mvh
Mats

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025
Sv: Tyska webshopar med leverans till privatperson i Sverige?

Har själv beställt från Fritz-Berger, förutom,att dom hade lite mankemang med att dra från e-bank kontot,så funkade det klockrent
KaMa1

KaMa1

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
8710
Medlemskap
2025

Fungerar helt perfekt och dom har bra pris på varorna och frakten

:)Stellplatz

Fick nys om Fritz Berger under påskveckan,när vi stannade till utanför Kassel hos en husbils/vagns detaljist.
Fick en katalog då.
Annars är ju Obelink i Holland,nära tyska gränsen ettt välsorterat varuhus för fritidsartiklar,jättestort, vet ej om dom säljer "på nätet" men om man har vägarna förbi,värt ett besök.
KaMa1

Senast ändrad:

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Handlade senast på Freizeitwelt.de. Både betalning och efterföljande leverans fungerade alldeles utmärkt. Har även samma erfarenhet av Campingplus.de.
//Kjell

F

F.d. 29925

Guest

Rent generellt är E-bay en guldgruva för de som söker "bra priser", köpte för några dagar sedan div. reservdelar till en äldre Peugeot, pris hos en välkänd reservdelsåterförsäljare strax över 2000:-. Över E-bay från en tysk handlare Kr. 770:- inkl frakt.:rolleyes:

(en måg som har c:a 50% rabatt hos svenska reservdelsförsäljare kan inte matcha E-bay priserna, tyvärr.)

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

pieper-gladbeck.de har låga priser och är välförsedda, Har beställt ett nytt fönster till gammeln, inte många som har sånt.

Jägarn

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Har under några år handlat en hel del av Obelink. Någon gång på plats men oftast över nätet.

Obelink, Tenten - Voortenten - Caravans - Tent-shop

Funkar klockrent. Deras priser är ofta riktgt bra. Fastr man ska alltid jämföra. Ibland konvertera de affären från Euro till Pund, men jag har aldrig förlorat på det. De är väldigt stora och mycket seriösa.

:-/<rister

Toppen