• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

typskylt hobby

F

F.d. 30292

Guest
var och skulle göra en regbes på min hobby spinx med iveco chassie idag.

det blev dock stopp, då vi inte lyckades hitta någon typskylt från hobby.
enl inst boken skall den finnas framför kylaren i motorutrymmet brevid chassietillverkarens skylt.

men hittar ingen, inte äns några rester efter nån.

finns det någon som vet vart denna skylt sitter? eller finns den över huvudtaget? Hobby borde ju ha satt in nån form av skylt med vikt o dyl. någon stans på bilen iom att det är deras bygge.

någon som vet?

//Tomas

kan ju tycka att

J

Jarn

Guest
Sv: typskylt hobby

Om du har CoC dokumentet så bör det stå där.

T.ex. på mitt så står det under punkt 0.6 : Klistrat på höger fordonssida.

Har ingen Hobby men dokumenten bör ju följa samma standard.

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Gick ut och tittade på vår Sphinx -08 och på den sitter den bredvid Iveco skylten på förarsidan ovanför strålkastaren under huven...

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

var och skulle göra en regbes på min hobby spinx med iveco chassie idag.

det blev dock stopp, då vi inte lyckades hitta någon typskylt från hobby.
enl inst boken skall den finnas framför kylaren i motorutrymmet brevid chassietillverkarens skylt.
någon som vet?
//Tomas
Hej, i min instr-bok för en Hobby/Fiat 2012'a, skriver man; */ "Fordonets identifieringsnummer (FIN) är vid Iveco modellerna fäst framtill på den högra längsgående rambalken"!

Hobby/Fiat däremot har flera utmärkningar på varje bil, bla den plac som du nämner - men obs att du har en Iveco och då gäller placeringen enl citat ovan */!

Toppen