• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Typa om vikt på husbil

F

F.d. 7702

Guest
Hej, har en LMC 702. 2009, 3,5 ton. Önskar typa om till 3,85. Problemet är att bilprovningen inte godkänner att återförsäljaren, tots intyg, får klistra över befintlig skylt med nya vikten. Har någon ett råd att ge, kanske vet ni hur man gör.??
Sune 0705-106345

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025
Sv: Typa om vikt på husbil

Din bil har CoC-intyg, i registeringsintyget står en beteckningen Årsmodellsbeteckning åsatt av tillverkaren = HELFORDONSGODKÄND.

För att ändra totalvikten måste du vända till importören/generalagenten eller till tillverkaren.Dessa vet ju om bilens axlar klarar den högre vikten , de har kanske redan bilar för andra markander som har rätt intyg. Vissa får intyget grattis andra har fått betala 5000 kr typ!

Detta svar fick jag i en annan tråd när jag forskade i frågan!

F

F.d. 7702

Guest
Sv: Typa om vikt på husbil

Din bil har CoC-intyg, i registeringsintyget står en beteckningen Årsmodellsbeteckning åsatt av tillverkaren = HELFORDONSGODKÄND.

För att ändra totalvikten måste du vända till importören/generalagenten eller till tillverkaren.Dessa vet ju om bilens axlar klarar den högre vikten , de har kanske redan bilar för andra markander som har rätt intyg. Vissa får intyget grattis andra har fått betala 5000 kr typ!

Detta svar fick jag i en annan tråd när jag forskade i frågan!

hej, jo Fritslas importör har offererat 1500:- pus moms, men kan EJ skaffa fram ny skylt utan "klistra" detta godkänner ej Svensk bilprovning, tyvärr
sune

Toppen