• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tycka och tro ej veta

TJYVCAMPAREN

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2379
Medlemskap
2025
Har den senaste tiden läst mycket av det som skrivits på Inläggssidan.
Vad jag kommit fram till så är det väldigt många som tycker och tror om olika saker b.la Ställplatser, Gråvatten, Tider man får uppehålla sig på olika platser och sist men inte minst leka polis.
Är det inte dags att vi slutar med detta och håller oss till fakta
Om vi inte vet vad som gäller så håll inne med kommentarerna

Chippen

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2029
Sv: Tycka och tro ej veta

Men alla svar är inte svart eller vitt.

Jag förstår att det kan vara frusterande att vilja ha det rätta resultatetet, men ibland får man tänka ut lite själv eller mixa ihop två svar för att få det rätta.

Är du hockeyintresserad eller fotbollsintresserad, domarna tror alltid att dom dömt rätt, VI ser reprisen och tycker domaren gjort fel.

Hela livet är tror och tycker.
Tror jag i alla fall..

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Ska vi bara ta upp objetiv kontrollerad fakta har hela vitsen med vårt sociala umgänge försvunnit. Om jag är förvissad att något är på ett visst sätt så uttrycker jag det. Det är ändå ingen garanti för att jag har rätt.

Det viktigaste tycker jag är att man är uppriktig i sina påståenden. Sedan tycker jag också att vi ska vara mottagliga för det som påstås. Fundera och försöka förstå och inte i första hand värdera vad som menas.

Det är inte alltid det som sägs eller skrivs som brister. Minst lika ofta är det mottagarens tolkning som brister. Vi blir lätt sårade och förargade för att vi tolkar budskap eller återkoppling fel.

Kommunikation är inte alltid lätt..., men det är roligt! Dessutom är det bra att öva på att kommunicera utanför våra komfortgränser..., och de är högst varierande hos oss alla.

:-/<rister

hike

HBK Medlem
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
15163
Medlemskap
2025

Jag kan också ibland tycka att det är mycket "gissande". Ibland är det bra om man diskuterar vissa saker, det kan ge många bra tankar men om man svara helt fel när det gäller säkerhet eller kritiska detaljer är det inte så bra. Det är ju ganska enkelt om man lägger till "tror jag" eller "kan vara så".

Självklart kan en sak hänt mig som gäller för mig eller mina problem men det behöver ju inte vara lika för nästa deltagare. Men att säga att detta är det rätta för alla behöver ju inte vara sant. Dock kan man ju föreslå vad "jag" gjorde för att lösa problemet.

Allt är ju för att underlätta för andra men om man "tycker" om det som har med säkerhet att göra så kanske man borde låta bli om man inte har den kunskapen.

Hälsningar/hike

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Krister, om det är det bästa du skrivit låter jag vara osagt eftersom jag nog inte läst allt du skrivit. Men det var det överlägset bästa inlägget både i denna tråd och även bästa jag läst på länge...

Toppen