• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

TVn slocknar

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Vi har en Andersson 12v tv som är väldigt känslig för variationer i spänningen. Ibland räcker det att man spolar vatten så slocknar den eller att kylen startar. Funderar på en sån här. Kan det fungerar tror ni?
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Rätt tänkt! det är precis det som behövs för 12V-prylar som inte är riktigt "fordonsmässiga". Eller börja med att sätta en ferrit-"klump" på 12V-sladden, nära TVn. Den tar bort korta spikar, som kanske är problemet här.
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Det stämmer att du kan spegla allt från platta eller telefon förutom Canal Digitals app som dom har spärrat
på något sätt så där får man använda kabel i mellan
Använder själv en Ltc smarttv ihop med parabol som funkar kanon med endast en fjärr att hålla reda på
då den har inbyggd satbox också Bra köp är min åsikt
 

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.130
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Efter lite sökning på nätet så blev det en sån här tv.
Om jag fatta det hela rätt så behövs ingen Chromecast med denna tv.
Den har jag också kikat på, var nära att beställa.
MEN den har Androidversion 7.1.
Den släpptes nov 2016.
Nuvarande version är 10
Den är alltså jättegammal och har problem att ladda många (nyare) appar. Tråkigt :-(
 
Senast ändrad:

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Då jag inte använder några spelappar har jag aldrig haft sådana problem, går det inte uppgradera androidversionen
som man gör med telefonerna.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.857
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Efter lite sökning på nätet så blev det en sån här tv.
Om jag fatta det hela rätt så behövs ingen Chromecast med denna tv.

Jag köpte en likadan förra månaden, och den behöver inte en Chromecast, utan klarar sig med ett wifi. Dock är jag inte imponerad av den, alldeles för klen processor, även ett äldre android, jag får inte in alla media appar som jag prenumererar på (Viaplay, HBO) däremot har den dedikerad knapp för netflix. Jag upplever den som slö, jag har även LTC's föregångare på 24" med Chromecast i sängen, den är betydligt kvickare, och billigare. För övrigt så är LTC's 12V tv mycket bra.
En fördel jag nu använder med nya TVn är den inbyggda blåtanden, kör nu tv-ljudet i min ljudanläggning :)
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
går det inte uppgradera androidversionen
som man gör med telefonerna.
Har man tur får man uppgraderingar två år efter att den släppts, Google policy. Sedan bör den inte anslutas till internet :eek:
Fördelen med en lösning som Xiaomis är att man inte behöver slänga bildskärmen när "smartheten" blivit föråldrad,
 
Toppen