• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

tvillinghjul/j5

F

F.d. 16020

Guest
God kvall
ngn som vet om Peugote J5,orna fran 80-90-talet byggdes med tvilling-hjul?alltsa da dom byggdes till vanliga skap/last/hus
har en gammal LMC peugote j5 -90 ,perfekt for mig men skulle garna ha tvillinghjul, skulle kanas sakrare

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: tvillinghjul/j5

J5 er identisk med Fiat Ducato fra samme år, disse bilene har aldri hatt tvillinghjul. Normalt vil fjærbladene bak være sterkt nedtrykket når biler blir gammel, dette kan løses med nye blad eller ekstra luftfjæring. Foran er det spiralfjærer som evt kan byttes i stivere.

F

F.d. 16020

Guest

bilen har luftfjadring , den ar helskon att kora ,stabil o bra men jag fick punktering och blev staende mitt i natten med ungar i bilen, fick inte bort muttrana fick ringa efter hjalp. hade man haft tvillinghjul kunde man tuffat vidare till en bensinmack eller dyl, jag har sjalv aldrig sett dessa bilar med tvillinghjul, synd, kanske det skulle ga byta annars

F

F.d. 52911

Guest

Hej Peter.
Se till att montera RIKTIGA däck och ej för gamla der bak och skruva dom av och på
med bilens värktyg och egna hender..Inga tryckluftsövningar inte.
detta skulle lösa problemet.
Paulkaj

Toppen