• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TV i en Carthago C-Line 4,8 -11

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025
Vi väntar nu på vår nya bil som kommer i feb.
Men under tiden tänkte jag skaffa en ny TV, frågan är vilken storlek går det att få ner i avsett utrymme, jag frågade via tel hos Bengt i Örkelljunga där vi beställt bilen men fick nog fel uppgifter och nu har de stängt fram till den 10/1. Är det någon som vet vilka mått det är i lådan eller tips om vilken tv ni har. Jag vill inte köpa Carthago´s egen då den saknar inbyggd box.

Cecilia & Kennet

HBK Medlem
Kommun
Hylte
HBK-Nr
1263
Medlemskap
2025
Sv: TV i en Carthago C-Line 4,8 -11

Vi har en c-line t-plus och det är säkert samma lilla hål. Extremt liten. verkar inte vara många sorter som får plats. Vi har en DMTech LED19DT-W o den får plats med en del fixning. (med distansbrickor)

utrymmet i lådan där tv ska sitta fast är b 455 mm h 330 mm d 65 mm (med reservation för dåligt sifferminne)

Är det andra mått får du höra av dig så får vi mäta....

/Cecilia

F

F.d. 9678

Guest

Vi beställde en annan TV med "inbyggd box" hos Bengt i Ö och det var inga problem. Vi fick allt monterat hos Bengt i Ö. Vi har en C-Line 5.0, 2010.

Det som vi justerat i efterhand är att ljudet går ut via högtalarna i bilen, fram o bak. Ljudet via TVn var bedrövligt.

Björn

Arne Gustafsson

HBK Medlem
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
1514
Medlemskap
2025

Du får dit en 19"
men bredden får inte vara bredare än 480 mm höjden är inga problem men tjockleken får max vara 65 mm kolla att kablarna inte sticker ut mer än 65 mm
Kolla även fästhålen bak på TV,n C/C måttet skall vara 160 mm mätt från överkanten och ned
Finnlux 19 fld 841 eller Anderson A 194 DC ev måste hålen i tvhyllans fäste borras om
Letar äfter en tv med Mpeg 4 och inbygd box kommer troligen efter nyär
Hittar du en så meila
arne.gustafsson@swisslog.com
Arne

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Vi väntar nu på vår nya bil som kommer i feb.
Men under tiden tänkte jag skaffa en ny TV, frågan är vilken storlek går det att få ner i avsett utrymme, jag frågade via tel hos Bengt i Örkelljunga där vi beställt bilen men fick nog fel uppgifter och nu har de stängt fram till den 10/1. Är det någon som vet vilka mått det är i lådan eller tips om vilken tv ni har. Jag vill inte köpa Carthago´s egen då den saknar inbyggd box.

Måste du ha en inbyggd digitalbox. Till Oysterparabolen finns det ju en box.

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Jag tackar för de svar som har kommit tyvärr ser jag att de mått som Bengt i Örkelljunga angav verkar stämma, alltså inte så många apparater att välja på.
Jag har inte tänkt mej att sätta på någon parabol.

Senast ändrad:

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Jag tackar för de svar som har kommit tyvärr ser jag att de mått som Bengt i Örkelljunga angav verkar stämma, alltså inte så många apparater att välja på.
Jag har inte tänkt mej att sätta på någon parabol.

Peo det är bra med Parabol när du vill se Svensk Tv Utomlands

Toppen