• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tvåtimmars p-tid Kåseberga

Ann-Sofie & Lennart

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
644
Medlemskap
2025
Hej!
När hamnplanen i Kåseberga är färdigombyggd kommer man bara att få parkera där i max två timmar. Det gäller dygnet runt från den förste mars till den siste oktober. Parkeringsavgiften blir 10 kr i timmen. Om detta stod att läsa i fredagens Skånska Dagbladet.

Hälsningar
Lennart

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Tvåtimmars p-tid Kåseberga

Hmm Skåne har flera små fiskebyar mig veterligen som fäktar ett besök, 10 kr i timman nä dä får va.:mad:
Bra att veta när man planerar:cool:

Gurra

maro

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2025

Ja, det är tråkigt för nu försvinner ett av våra favoritställen från listan. Tjusningen med Kåseberga var ju att stå i hamnen och se ut över havet samt närheten till den fina fiskaffären. Så nu får vi leta upp ett annat ställe på Österlen som säljer havets läckerheter.

Anders H

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
2360
Medlemskap
2025

Har nyligen besökt Kåseberga hamn,såg att det var ombyggnad på gång men den stora parkeringen fanns kvar den som ligger i infarten till samhället och jag tycker den duger bra,hamnar finns ju gott om i resten av Sverige.
Anders H :yes:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Det tycks vare en febril verksamhet i hamnen för att förvandla den till samma slags stenöken som så många andra hanområden i våra större städer. Det skall bli stensättningar och ordning & reda så hela charmen med hamnområdet försvinner. Varför åka från Stockholm, Göteborg, Malmö m fl städer med hamnkontakt när det ser lika ut i alla hamnområden nu för tiden?

Visst kan man stå uppe vid infarten till Kåseberga med husbilen och promenera ner till hamnen. Men hur många av alla boende i närområdet gör det när de skall ner och köpa sin fisk eller bara ta en sillburgare? Nu åker de antagligen till fiskaffären bredvid Hagestads mölla. På sikt kan det innebära att hamnen dör och det som återstår är en ren turistfälla. Och turistfällor lever bara under några veckor på sommaren, sedan är det heldött.

Toppen