• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvättmaskin

Sune57

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
25899
Medlemskap
2024
Hej Undrar om någon vet om tvättmaskin Mesko MS 8053 Från Fyndig är något att ha eller bara ski.....
MVH Sune57
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Den typen av tvättmaskin har en propeller som snurrar i botten av baljan... Du måste ha mycket vatten och lite tvätt i maskinen för att det skall fungera sådär.. :eek:.
Jag har tvättmaskin Carad MB30 som tillverkas i Grekland, det är en cylinder tvättmaskin i plast. den du funderar på är också i plast... Min har ingen centrufugering... Men i gengäll tar den 3kg och 35 liter vatten totalt ( tvättning och fyra skölningar) .. Maskinen är helautomatisk... Vilket innebär att. Stoppa i tvätten och tvättmedel.. Starta maskinen.... Sen sköter den resten. :applaus:
Och så väger den bara 10kg :spinny:
Här om veckan gick "klockan" sönder efter ca 10 års användning .. Jag tog kontakt med firman i Grekland... Och fyra dagar senare hade jag en ny klocka (direkt till husbilen :applaus:).... . Så nu hoppas jag att den fungerar i 10år till... :yes:
Lycka till....

IMG_20210420_124339.jpg
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Har ingen erfarenhet, är själv lite nyfiken, man får antagligen vad man betalar för...
Den finns under två namn hos Teknikproffset, har inga super-recensioner, frågan är vem som skriver det positiva? Att den är liten men inte fungerar till fullo är en av kommentarerna.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Har ingen erfarenhet, är själv lite nyfiken, man får antagligen vad man betalar för...
Den finns under två namn hos Teknikproffset, har inga super-recensioner, frågan är vem som skriver det positiva? Att den är liten men inte fungerar till fullo är en av kommentarerna.
Inte nog med att de tvättar dåligt.... Oftast måste du tömma ut vattnet genom att sänka ner en slangen på sidan, då det finns ingen automatik och pump som sköter detta.. :eek:
Jag tvättade en gång i en sådan maskin som klarade av 5kg.... Den mängd vatten som gick åt hade man lätt kunnat fylla ett helt badkar med :eek:
 

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Hej, vi har en på pricken likadan fast den är av ett annat fabrikat.
Måste erkänna att jag först trodde det var "en leksak". Det som förvånade mig är att den faktiskt fungerar riktigt bra.
Lite manuellt jobb med fyllning och tömning inför varje sköljning men den är helt ok.
Den väger ca 7 kg och tar ju lite plats i garaget. Vi har en liten Waeco inverter på 150 w, den orkar driva tvättmaskinen när vi står utan el.
Hemma använder jag den till att tex tvätta trasor och polerkuddar efter vaxning av bilarna.
Sammanfattningsvis så funkar den bra, avlastar hushållet med mindre tvättar och om man har plats för den så....
 

Toyota

HBK Medlem
Inlägg
304
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Hej chiquita... på pricken likadan? ? Likadan som vilken? Kan va intressant att veta eftersom er tycks funka bra. Jag är lite intresserad men inte i husbil utan mera allmänt... typ man skulle kanske kunna ha den med sig när man grejar med båten...o köra den utomhus eller på bryggan. Där finns ström o vatten o det gör inget om det blir lite blött utanför. Så gärna mera information om just er modell, tack. Muskatten du har ju köpt din i Grekland.. men kan man få tag i den ? Verkar ju också bra.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej, vi har en på pricken likadan fast den är av ett annat fabrikat.
Måste erkänna att jag först trodde det var "en leksak". Det som förvånade mig är att den faktiskt fungerar riktigt bra.
Lite manuellt jobb med fyllning och tömning inför varje sköljning men den är helt ok.
Den väger ca 7 kg och tar ju lite plats i garaget. Vi har en liten Waeco inverter på 150 w, den orkar driva tvättmaskinen när vi står utan el.
Hemma använder jag den till att tex tvätta trasor och polerkuddar efter vaxning av bilarna.
Sammanfattningsvis så funkar den bra, avlastar hushållet med mindre tvättar och om man har plats för den så....
Kan ni tvätta ett helt sett med sängkläder i en tvätt ?
Om ja! Hur blir resultatet?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Hej chiquita... på pricken likadan? ? Likadan som vilken? Kan va intressant att veta eftersom er tycks funka bra. Jag är lite intresserad men inte i husbil utan mera allmänt... typ man skulle kanske kunna ha den med sig när man grejar med båten...o köra den utomhus eller på bryggan. Där finns ström o vatten o det gör inget om det blir lite blött utanför. Så gärna mera information om just er modell, tack. Muskatten du har ju köpt din i Grekland.. men kan man få tag i den ? Verkar ju också bra.
Just nu tillverkas inga Carad tvättmaskiner av firman, då firman de köpte elmotorn ifrån har slutat tillverka motorn, men de berättade för mig att de håller på att få ett avtal med en ny firma som kan tillverka motorn, men de räknar med att tidigast i oktober skulle produktionen komma igång igen.
Finns det tillräckligt med intresserad så har jag en tanke att ta dem till Sverige.
Men då måste minst 10 ha bestämt sig för en...
 

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
@muskatten vilken har du?

Själv är jag inne på en sådan
verkar även finnas på Kama TVÄTT+CENTRIFUG MESTIC MW-120. 250W undrar om det är någon skillnad... 999.- mot 1741.-
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.065
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Som jag skrev tidigare så har jag Carad Mb30, de har en nyare modell som heter MB45... Men just nu finns det inga att köpa i detaljhandeln utan till hösten börjar tillverkningen igen. Denna tvättmaskin är väldigt populär i Grekland och säljes i nästan alla stora vitvarorfirmor.
 

chiquita

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025
Hej.
1. På pricken: enl trådstartaren.
2. Tror inte att den att den klarar ett helt sängset (har aldrig provat).
 
Toppen