• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvättat husbilsmattorna

Jocke A

HBK Medlem
Inlägg
150
Kommun
Enköping
HBK-Nr
29408
Medlemskap
2025
Det är lika på min, ta bort påsen, sen är det bara ha koll så det inte blir för mycket vatten i behållaren.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
När jag tvättar husbilsmattorna lägger jag dem på vår sluttande garageuppfart, vattnar dem, spiller ut lite gul såpa, skummar upp med hjälp av piasavakvasten, väntar en stund innan jag sköljer av mattorna. Sen får de hänga på tvättlinan (plastad stålvajer) och torka ett dygn. De blir som nya.
 

Jocke A

HBK Medlem
Inlägg
150
Kommun
Enköping
HBK-Nr
29408
Medlemskap
2025
När jag tvättar husbilsmattorna lägger jag dem på vår sluttande garageuppfart, vattnar dem, spiller ut lite gul såpa, skummar upp med hjälp av piasavakvasten, väntar en stund innan jag sköljer av mattorna. Sen får de hänga på tvättlinan (plastad stålvajer) och torka ett dygn. De blir som nya.
Precis så gjorde jag, förutom att jag sög upp vattnet efter sista sköljningen, kolla resultatet på bilderna.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Efter två tvättar så började gummit lösas upp på baksidan av mina mattor..... idag har jag andra som säkert bara kostar 1% av vad originalet kostade, och de håller mycket bättre vid tvätt... :twitcy:
 
Toppen