• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Turbotrycksproblem

F

F.d. 30003

Guest
Chassiefabrikat: Citroën
Chassiemodell: C25
Chassietyp: Standard
Motortyp: C25 Turbo
Årsmodell Chassie: 1989 o Tidigare
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Alkov A 570
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1989 o Tidigare
Ämnesområde: Motor
Har en fråga avseende turbotryck och varningslampa för trycket.
Har installerat en turbotrycksmätare ,utöver ordinarie originalmätare, som visar vid pådrag 0,7-0,8 kPa. Men ordinarie varningslampa lyser rött.
Min fråga är: är det här ett normalt laddtryck för motormodellen och isåfall varför lyser min ordinarie varningslampa?
Tacksam för svar.

C25 ägare Bosse
 
F

F.d. 29925

Guest
0,7 till 0,8 är nog ett ganska vanligt turbotryck (även om jag inte vet något om motorn ifråga)
När det gäller lampan så kan det vara så enkelt att "givaren" till lampan har lagt av.
 
F

F.d. 30003

Guest
decker skrev:
0,7 till 0,8 är nog ett ganska vanligt turbotryck (även om jag inte vet något om motorn ifråga)
När det gäller lampan så kan det vara så enkelt att "givaren" till lampan har lagt av.

Tack för ditt svar,har varit i stugan o ej haft datorn tillgänglig.
Skall försöka hitta tr- givaren .Husbilen är en Citroen C25 diesel 89års
mod. Har gått 8200 mil.
C 25 ägare Bosse.
 
Toppen