• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tur med vädret...eller så kan det gå.

F

F.d. 24707

Guest
Har ni lite roliga semesterhistorier att dela med er om?
Själv har jag lagt upp en lite penibel berättelse på bloggen som vi idag skrattar åt men då var väldigt "jobbig".
icon_redface.gif

http://www.nogg.se/larzan

Har fått en del kommentarer om den kunde ju ha varit som manus till "Vi hade ju i alla fall tur med vädret, del II"

Urklippt ur bloggen..
Jag bestämmer mig för att gå in på macken för att köpa mig en karta, tar med mig stor-grabben och vi kommer in på macken och ser en vägg full med kartor, bläddrar mig fram till en liten klassisk karta som man ska veckla ut för att få lite överblick.
Försöker läsa den och ser inga campningar i den heller, nu bestämmer jag mig för att gå fram till kassan och fråga efter någon camping. Då händer det, ska bara veckla in kartan igen och jag halkar lite lätt med högerhandens långfinger som jag har hållit upp en del utav kartan med.
Först så faller kartan säkert 6-7 sidor ned för att slutligen vecklas ut som en Dagens nyheter modell äldre av jätteformat, hur penibelt var inte det här då. Turist- javisst!

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Tur med vädret...eller så kan det gå.

Visst är det många händelser som är kul..., åtminstonde i efterhand!:)

Kommer ihåg vår första riktiga långresa med husvagn. Skulle gå till bland annat Ungern och dåvarande Jugoslavien. Vi var ett gäng som planerat ett helt år. Avresedagen startade vi upp ekipaget, vinkade på grannar och vänner som önskade oss trevlig resa på det stora äventyret, vi körde exakt 50 meter, sen dog bensinpumpen på bilen! Sicket antiklimax! Det löste sig senare men känslan då var obeskrivbar. Barnen grät, hustrun stirrade fånigt på mig och jag började skratta! Det var så overkligt. Egentligen var man nog närmast ett nervöst sammanbrott. :rolleyes:

F

F.d. 24707

Guest
Sv: Tur med vädret...eller så kan det gå.

Hittade inte ändraknappen på mitt inlägg.
Skulle ändra webadressen till bloggen Larzans Blogg där jag börjar om på nytt.

Har självklart lagt in vår fadäs där.

Stort tack för visat intresse och kommentarer sen tidigare.

Toppen