• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

tur man köpte husbil

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 18508

Guest
jag är väl inte den som tycker husbilar är särskilt välbyggda och av dyra materialval alla gånger..
går man och tittar på bilar för o eller 3 milj så är det ju ändå bara laminat och billiga plastbitar som dominerar(är uppväxt i båt så man är ju lite bortskämd med rostfritt,mahogny och teak:))
men nu har en helt ny hallberg rassy för 2,8 milj delaminerat och kunden fick ingen ny båt för det.,som att köpa en ny Concorde Liner och få livslångt körförbud på första besiktningen:D eller :mad: beror på hur man ser det..
http://www.blur.se/images/20101029131544622.pdf

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: tur man köpte husbil

Domstolen hade efter grundliga undersökningar tydligen inte samma uppfattning som målsäganden!

F

F.d. 18508

Guest

Domstolen hade efter grundliga undersökningar tydligen inte samma uppfattning som målsäganden!
nej precis dom fick ingen ny båt,bevisbördan skall vara hög,dom fick oxå betala 801 000 i advokatkostnader till hallberg,men som man kunnat läsa i tidigare artiklar så anser försäkringsbolagen inte att båten är sjöduglig så det känns väl inte så tryggt att dra jorden runt med,men visst,slipar man ner den 5cm och bygger upp den igen så har man ju en båt igen,skönt att slippa såna problem

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Men om jag förstår det rätt användes väl försäkringsbolaget som "slagträ" i striden, d.v.s. det fick information som gjorde att de avböjde. Om man läser hela storyn ser man ju att det är en kund på tusen, de kan vara en mardröm. Mycket av felbeskrivningarna har ju konstruerats efteråt, och faktiskt har ett antal mycket kända båtbyggare som nästan är konkurrenter till HR uttalat sig om att det inte var fel på skrovet. Läs hela storyn! :wideeyed:

F

F.d. 18508

Guest

jaja,läs bohusläningen istället då,fler än jag som missförstått isf,nåt fel är det,kanske även på kunden vad vet jag känner inte personen i fråga,
ett väldigt högt bevisläge krävdes i detta mål vilket kunden misslyckades med..
du benny,konkurrenten och experten,han jobbade väl på hallberg förut i 10 år?
strunt samma det var bara ett tråkigt exempel,ha en god kväll och stäng tråden tack

Senast redigerad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen