• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tur i oturen

F

F.d. 9232

Guest
Det har varit kallt, väldigt kallt. Så kallt att toalettavloppet frös ihop. Inte roligt att använda en hink som ersättning...:(
Kom då plötsligt att tänka på att jag ju hade en porta potti i husbilen.
Sagt o gjort - ut i vintermörkret o tina upp ihopfysta dörrlås. Grep tag i porta pottin och.... insåg att jag glömt att tömma den efter säsongen :swoon:

Den var HEL fortfarande, men fullkomligt djupfryst. Snabbt in med den i husvärmen. En dag senare kunde den tömmas och rengöras. Och den hade klarat sig :eek:

Hade inte mitt vanliga toalettavlopp fryst ihop, hade jag inte kommit att tänka på toaletten i husbilen förrän senare i vår, och vem vet vad som hänt om det hunnit bli kallare och isen svällt ännu mer. Kunde ha blivit en jäkligt otrevlig överraskning när man öppnat bilen i april. Kunde ha givit en helt ny innebörd till begreppet att "det luktar vår" :twitcy:

Senast redigerad av en moderator:
Toppen