• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tungt för Bert Karlsson

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Läser i dagens Expressen;

”Femstjärnig camping
Men hans campingbolag Ursand Resort & Camping AB som driver en camping med 450 platser i närheten av Vänersborg är fortfarande ett sorgebarn.

Campingen fick när Expressen betygsatte olika campingar i Sverige fem getingar, men vinsterna har hittills uteblivet.

2017 och 2018 gjorde campingbolaget sammanlagda förluster på 11,9 miljoner kronor och för 2019 uppgick förlusten till 8,9 miljoner kronor.

Förlusterna har dock täckts av koncernbidrag under både 2018 och 2019 med totalt 14, 5 miljoner kronor.”


Om resultaten var så sorgliga rekordåren 2017, 2018 och 2019, så undrar man hur det går i år för Bert.

Men Bert, är den sanne entreprenören och när han får frågan;
Hur ska du få lönsamhet i campingen?
..... så blir svaret:
– Nästa år ska vi höja priserna, vi är alldeles för billiga och vi ska skära som fan i andra delar också.

Kanske det är så enkelt, jag har aldrig varit i Ursand.

TommyD
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Hm....
Varför anmäler Vänersborgs gästhamn/marina komunen till konkurrensverket?
När det är Bert som enligt han själv som har alldeles för låga priser, förlusterna finansierar han visserligen med gamla skattepengar.

Det är klart lättare att skylla på kommunen än att man blivit utkonkurrerade av en annan profitör. :eek:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Avstanden spiller mindre rolle når det ligger slik til som Ursand, en må benytte bil for å komme noe som helst sted derifra. Knapt forsvarlig å benytte sykkel.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
det där klankandet på campingar om höga priser tyder på okunskap!jag vill nog igentligen påstå att dom har det inte så fett som en del vill göra
gällande jag mins när jag var på ullared jag kände kent camping föreståndaren vi träffades och när dom började bygga hotell och stugor han
sade att camping verksamheten var en förlust den den drivs som en sevice till kunderna afärsmässigt skulle den läggas ner, det är förlust för varu huset men vi måste ha den kvar för kunderna,
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.864
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
det där klankandet på campingar om höga priser tyder på okunskap!jag vill nog igentligen påstå att dom har det inte så fett som en del vill göra
gällande jag mins när jag var på ullared jag kände kent camping föreståndaren vi träffades och när dom började bygga hotell och stugor han
sade att camping verksamheten var en förlust den den drivs som en sevice till kunderna afärsmässigt skulle den läggas ner, det är förlust för varu huset men vi måste ha den kvar för kunderna,

Men lösningen kan väl knappast vara att höja priserna, så korkade kan väl inte ens en camping ägare vara, väl :eek:

Hade campingen var gratis i utbyte mot att man handlar i varuhuset för xxx kronor, tror iallafall jag att totalen sett bättre ut för ägaren, i ditt exempel.

Tiderna är förbi med de dåliga lockbeten som erbjuds på en camping idag, tror jag.
 

Nevisen

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Ale
HBK-Nr
13240
Medlemskap
2025
Var på Ursand förra veckan, tog en ställplats fre-lör, det var knökfullt, fanns inga lediga campingplatser, endast ställplatser, så dåligt kan det väl inte gå för dom? Ställplats 325 kr per dygn.
 

Out of bounds

FD HBK Medlem
Inlägg
1.337
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
30214
Medlemskap
2022
Men lösningen kan väl knappast vara att höja priserna, så korkade kan väl inte ens en camping ägare vara, väl :eek:

Hade campingen var gratis i utbyte mot att man handlar i varuhuset för xxx kronor, tror iallafall jag att totalen sett bättre ut för ägaren, i ditt exempel.

Tiderna är förbi med de dåliga lockbeten som erbjuds på en camping idag, tror jag.
Gekås har haft mångmiljonomsättning i många år utan att hålla på med kvitton o har du handlat för si o så...
Min gissning är väl att dom fortsätter med det
 
Senast ändrad:

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
330
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Ang Bert Karlsson
Det går bra att gnälla på han,han har skapat många arbetstillfällen, mm.
Det är fritt fram för alla å starta eget företag.
Gnäll inte på våra entreprenörer,den privata sektorn skapar arbetstillfällen, en entreprenör tar stora ekonomiska risker mm.
 
Toppen