• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tulpaner Holland

F

F.d. 52918

Guest
Hej,
är det någon som har tips om Keukenhof (tulpaner) i Holland.Sevärdheter på väg ner o hem, tacksam för allt.
Mvh/Hålebäcken
 
F

F.d. 55338

Guest
Sv: Tulpaner Holland

Du har en fin väg från Oldenburg (väster om Bremen) in i Holland. Den går längs "Kustenkanal". När du passerat gränsen till Holland kommer du in i den lilla stan Bourtange. Ta in på camping ´t Plathuis som också har speciella platser för husbilar. På gångavstånd från campingen har du ett väldigt fint område, Fästning Bourtagne med flera vallgravar och en liten stad i mitten (från år 1742). www.bourtagne.nl

Lycka till på resan!
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.425
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Tulpaner Holland

Har dom stepphöns på blomsterparaden?
?:confused:? Interesting! Explain! Please?


den lilla stan Bourtange, ett väldigt fint område, Fästning Bourtagne med flera vallgravar och en liten stad i mitten (från år 1742).
Ove/Lizzy! Om ni växlar bokstäverne n och g i länken, blir det rätt
Vesting Bourtange
Vad kul att ni hamnat där! Detta väcker minnen! Här har jag ena halvan av mina rötter.
Min mor är född och uppuxen 7km västerut från Boertange, i byn Wedde, där morföräldrarna levde hela sina liv. Första nio av mina levnadsår var jag där på sommaren. Boertange finns alltid på min "näthinna"! Dit cycklade vi, bror och jag! Morfar var byggmästare och hade många job i Boertange! Tack!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Tulpaner Holland

aP4190735.JPG

Keukenhof i april 2010

Fler bilder: Keukenhof
 
Toppen