• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tullens intresse för husbilar.

Riviera

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2025
Sv: Tullens intresse för husbilar.

Vid Öresundsbron, som leder från ett annat EU-land, får inga rutinkontrller göras. Tullen måste ha ett giltigt motiv för kontroll. Sedan kan diskuteras om inte undersökning av en husbil är en husrannsakan, och då fordras än starkare skäl.

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2025

Visst gör dom rutinkontroller. Dom är anställda som tullare. Jag har blivit stoppad, men jag misstänker att dom kollade efter illegala invandrare den gången.

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Vid Öresundsbron, som leder från ett annat EU-land, får inga rutinkontrller göras. Tullen måste ha ett giltigt motiv för kontroll. Sedan kan diskuteras om inte undersökning av en husbil är en husrannsakan, och då fordras än starkare skäl.

Det är ingen skillnad på fordon, husrannsakan krävs inte.
Tullarna har inte svårt att hitta anledning för kontroll.
Rätt eller fel ja mig gör de tinget..

Senast ändrad:
F

F.d. 55397

Guest

Vi blev också stoppade en kväll i fjol på Öresundsbron, de frågade vad vi gjort och om vi hade husdjur

"Nazze information för barna o om hundarna vart med hade de varit halvvägs ut genom fönstret nu" sa jag o fick ett leende tillbaka.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Husbil är ett campingfordon att likställa med husvagn.
:)

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej!
Ja du milde nu för tiden !
Vilken till gång för "dom" som vill, för en del år sedan samverkade inte "Tull & polis" när man kollade på tv!
Jo 1969 tog "dom" någon som försökte smuggla knark m. att ha det i munnen!
Jo då vi anlände till "Bulltofta flygplats ( från kanarieholmarna) pressade oss tullen m. att konstatera att vi inte hade "Munnen full"!!!
Som Jappe skriver "giv mig styrka"
Heja Sverige!

Toppen