• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trumavärmaren funkar inte

Bjösse

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
3330
Medlemskap
2025
Hej alla vänner !
Har en Truma värmare som inte vill funka på el det bara pustar lite i utblåsen, har kollat pannan o den fungerar som den ska, men det blåser inte som det ska, när jag kör på gasol blåser det som bara f_n o på verkstan säger de att det är samma styrning till elen som till gasoldriften, så nu står hoppet till er experter så vad ska jag göra ????

//Björn

B Bergman

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025
Sv: Trumavärmaren funkar inte

Hej, kan det vara så att du inte har alla faser hela, ( vår tvättmaskinen ville inte gå som vanligt, det hade gått en huvudsäkring, fixade det och allt blev bra )
Bosse

F

F.d. 5333

Guest
Sv: Trumavärmaren funkar inte

Hej alla vänner !
Har en Truma värmare som inte vill funka på el det bara pustar lite i utblåsen, har kollat pannan o den fungerar som den ska, men det blåser inte som det ska, när jag kör på gasol blåser det som bara f_n o på verkstan säger de att det är samma styrning till elen som till gasoldriften, så nu står hoppet till er experter så vad ska jag göra ????

//Björn

Är som det ska vara! på 230 volt så är värmen i det närmaste obefintlig, men om Du samkör Gas/el så hjälper elen till att hålla ner gasförbrukningen rejält!
Vi gjorde av med endast 1,5 P11:eek:r i vintras i Jokkmokk vid - 40 grader tack vare Eltillsatsen, under 3 dygn.
Enligt Truma så är elvärmen i 1:a hand till för att sommartid få varmvatten vid elanslutning. Eltillsatsen är i det närmaste okänd utanför Scandinavien eftersom Gasol är billigt inom EU bortsett från Sverige.

Toppen