Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej. Svårt att säga hur noga men mln uppfattning är att den brukar åtminstone stämma på kilot. I slutet kan det vara lite mer osäkert men jag litar mer på den än på den trådade som följde med min alugaflaska när jag installerade den. Med vänlig hälsning, DavidsÄr det några i guppen som har erfarenhet av Trumas level control, hur pass noga mäter den kvarvarande gasolen i flaskan?
Tack för snabb återkoppling!Hej. Svårt att säga hur noga men mln uppfattning är att den brukar åtminstone stämma på kilot. I slutet kan det vara lite mer osäkert men jag litar mer på den än på den trådade som följde med min alugaflaska när jag installerade den. Med vänlig hälsning, Davids
Menar du att du fått Truma Levelcontrol att fungera tillsammans med en tankflaska.jag litar mer på den än på den trådade som följde med min alugaflaska
Att den fungerar på en aluminiumflaska vet jag, men min undran var huruvida den fungerar på en tankflaska. (Enligt Trumas information, som jag citerade ovan, ska det inte gå.)Har använt den i några år på aluminium flaska och tycker att den stämmer mycket bra.
Lite bökigt vid byte av flaskor då adaptern för alu flaskor kan vara lite små jäklig att få dit, men man lär si med tiden.
Kan vara bra att torka av botten på flaskan och plast pluppen på givaren vid flaskbyte så fungerar det utmärk.
Sorry ! Svarade på TSAtt den fungerar på en aluminiumflaska vet jag, men min undran var huruvida den fungerar på en tankflaska. (Enligt Trumas information, som jag citerade ovan, ska det inte gå.)
Pålle
Hej.Att den fungerar på en aluminiumflaska vet jag, men min undran var huruvida den fungerar på en tankflaska. (Enligt Trumas information, som jag citerade ovan, ska det inte gå.)
Pålle
Då stämmer det jag har kunnat läsa mig till.Hej.
Nej, Truma level fungerar dåligt på alugas tankflaskor då signalen kolliderar med mekaniken inuti flaskan. Med vänlig hälsning, DavidS