• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma Level Control

Stefan Magnusson

HBK Medlem
Kommun
Huskvarna
HBK-Nr
38592
Medlemskap
2025
Installerade i dag en Truma Level Control mätare för gasolnivån i gasflaskan. När jag konfigurerade så noterade jag att de enda fördefinierade alternativet var om man hade en AGA gasflaska. I annat fall får man mata in ett antal parametrar själv, t ex flaskan höjd och bredd. Mätaren mäter med ultraljud gasnivån i flaskan, så jag antar att cylinderns bredd och höjd är viktigast.

Det är inte lätt att se om det är en AGA flaska, eller Primus. Bredden är densamma, höjden skiljer någon centimeter. Någon som har erfarenhet av olika flaskor, kan man köra med AGA rakt av och få ett OK värde eller måste man hålla på och konfigurera om?

Sundgren

HBK Medlem
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
29291
Medlemskap
2025
Jag har kört med standardinställningar för AGA flaska i flera år. Funkar bra för stålflaskor oavsett märke. När jag fyller flaskorna brukar det skilja marginellt mot vad lever control visar.

Toppen