• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma display lyser hela tiden

FredrikAndersson

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
27604
Medlemskap
2022
Har en Truma Combi 6e med digital display (ej inet). På något sätt har jag lyckats få displayen att lysa hela tiden och jag lyckas inte stänga av den. I instruktionsboken finns ett val med en lampsymbol som aldrig tänds upp och alltså inte går att välja. I menyn under verktyget finns något som heter ”Bright” som går att ställa mellan 1-10 men den ändrar inget som jag kan se.

Tacksam för tips!
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Den lampsymbolen kan man se att den finns i displayen (om man tittar riktigt nära) men den tänds aldrig upp och man kan inte heller välja den.

Det står ”tillgängligt vid anslutet klimatsystem” men jag vet inte vad som avses med ”anslutet klimatsystem”.
Om man har truma klimat system (AC )så kan man styra den med CP plus ochså.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Det ska gå att återställa till fabriksinställningarna att det kanske hjälper men hittar inte hur man gjorde det...här manual
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Det ska gå att återställa till fabriksinställningarna att det kanske hjälper men hittar inte hur man gjorde det...här manual

här visas hur man resetta ....sidan 15
 

Bilagor

  • 0A5C2522-C857-45F4-AD0A-72FBEA49DCD1.jpeg
    0A5C2522-C857-45F4-AD0A-72FBEA49DCD1.jpeg
    289,5 KB · Visningar: 26
Senast ändrad:
Toppen