Har som sagt just blivit husbilsägare (Burstner IXEO 726) och undrar lite kring hur låga temperaturer elpatronen klarar. Den är ju på 1800 W. Just i skrivande stund är det -3 grader här hemma. Får upp temeraturen till runt 14 grader (svalare framme i bilen) i bilen. Det kommer bra värme ur "utblåsen" men det är dåligt tryck i cirkulationen tycker jag.
Slår jag på kombinerad drift rasslar det till och på en kort stund är tempen uppe i önskad nivå. När gasolen tänds ökar alltså flåset (cirkulationen) i utblåsen snabbt.
Ska det vara så eller är pannan ovanligt trött när jag kör på el? Hur låga temperaturer ska pannan klara på enbart elpatron? (1800 W i mitt fall)
(har läst lite i manualen men kan inte se att jag kör något fel)
Slår jag på kombinerad drift rasslar det till och på en kort stund är tempen uppe i önskad nivå. När gasolen tänds ökar alltså flåset (cirkulationen) i utblåsen snabbt.
Ska det vara så eller är pannan ovanligt trött när jag kör på el? Hur låga temperaturer ska pannan klara på enbart elpatron? (1800 W i mitt fall)
(har läst lite i manualen men kan inte se att jag kör något fel)