• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma 603

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Var hittar man en så'n här motor?? Det är en fläktmotor till en Truma-panna.
Truma Code: 34000-77300.

Truma.jpg
M.V.H. Jack43
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Javisst, så är det Bengt. Denna motor(jäv...) är till Trumas pannor som gjordes mellan 2001 & 2009 (tror jag). Vilket betyder att när kolen är slut så är det "kört"!! Därför att motorn är inkapslad, så det går inte att byta kol. Säkerligen tusentals husbilar/husvagnar av dom årsmodellerna som behöver en så'n. Kunde kanske varit en affärsidé att nytillverka dem. Och vad gäller ohmtalet så går det inte med de nya borstlösa varianterna. Då "spottar" kretskortet ut dom!! Och att köpa en ny panna går på mellan 25 & 40 K.

Jack43

Det finns ju en firma i England som renoverar dom om jag inte såg alldeles fel, men då får ni ju vara av med er i ett par veckor?.
 

Per o Anne

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
21284
Medlemskap
2024

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024

Åke Ljunggren

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
26232
Medlemskap
2024

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Hej har samma problem har du hittat något
Ja jag hittade en nere i södra Bayern (Tyskland) för € 500:- (SEK 5300:- kronor)!!
Har sedan fått tag i förbrukade motorer. Bland annat min egen. Har sedan brutit upp dem (de är helkapslade), rengjort dem och satt i nya kol från Kina & Tyskland. Har sålt en, till full belåtenhet, som jag också satte i åt honom. Eventuellt en till på G.

Jack43
 

szinglad

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Göteborg
Ja jag hittade en nere i södra Bayern (Tyskland) för € 500:- (SEK 5300:- kronor)!!
Har sedan fått tag i förbrukade motorer. Bland annat min egen. Har sedan brutit upp dem (de är helkapslade), rengjort dem och satt i nya kol från Kina & Tyskland. Har sålt en, till full belåtenhet, som jag också satte i åt honom. Eventuellt en till på G.

Jack43
Hej Jack43!
Du råkar inte fortfarande pilla med dessa, eller kan tänka dig att återuppta denna lilla sidohobby göra det mot betalning?
Jag har exakt samma problem som du återberättat i min Bürstner Elegance, och precis som du så går jag bet när jag söker runt på nätet. Har pratat med snubben i england som länkades tidigare i denna tråden, och han löser fortfarande, men det känns så meckigt med England, när man kan ha en liten förhoppning om att lösningen finns i Falkenberg!

Tack för att du skrivit ned om din lilla resa runt detta oavsett, det får mig att känna att jag inte är ensam iallafall, haha.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Ett antal inlägg är raderade eftersom det handlade om köp och sälj. Jag vill påminna om att det inte är tillåtet att annonsera eller ägna sig åt köp- och säljaktivitet här utan detta skall göras i Marknadsplatsen som återfinns under Förmåner i den blå listen, alternativt använda sig av PM.

//Michael, HBK Web
 

szinglad

HBK Intresserad
Inlägg
2
Kommun
Göteborg
Ett antal inlägg är raderade eftersom det handlade om köp och sälj. Jag vill påminna om att det inte är tillåtet att annonsera eller ägna sig åt köp- och säljaktivitet här utan detta skall göras i Marknadsplatsen som återfinns under Förmåner i den blå listen, alternativt använda sig av PM.

//Michael, HBK Web
Oj, ber om ursäkt! Är helt ny på forumet och glömde det helt, ber om ursäkt!
Vi tar det vidare på PM. :)

Mvh
Peter
 
Toppen