• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma 6002c

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Ospecificerat
Årsmodell Chassie: 2003
Husbilsfabrikat: Riviera
Årsmodell Husbil: 2003
Ämnesområde: Gasol
Hej. Jag har en Truma 6002c som puffar när den skall återtända. Den gör det inte alltid, pannan kan funka perfekt i flera dygn och sedan misstända så den stannar. Har tidigare fått ett tips att det kan vara magnetventilen som kärvar. Har bytat den i kväll och får se om det hjälper. Har någon annan varit ute för samma sak, och har en annan lösning? Jag lämnar svar om min lösning fungerar efter provkörning. Krister-18

Bigge

HBK in Memoriam
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Hej Krister,
Har en Truma C 3402 -02 i vår bil och fick under året problem någon gång med att den puffade till. Det var oxå problem med att få igång den efter vinteruppehållet i våras men efter några försök gick den igång sedan dess har vi till o från haft problem ibland med att starta den. När jag pratade med husbilsfirman om det så kom de med teorin att det kanske kommit med skräp in när tuberna byts, det är viktigt att "blåsa ren" innan man sätter in tuberna. Enda sättet att få rent är tydligen att plocka ner pannan och göra ren den, eftersom det inte tagit stopp helt så har ingen rengöring gjorts än. :)

Bigge

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Har nu testat truman 8 nätter. Den har inte puffat lika mycket som innan men har stoppat helt vid två tillfällen. Fick ett tips hos Kurt i Ludvika att det kan va en evakueringsfläkt för avgaserna inne i pannan som kärvar lite. Dom hade fått byta den fläkten på några pannor. Nu lämnar jag in den till Bengt i Örkeljunga så får dom fixa det. Krister.

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Hej

Jag vet inte hur det har gått för dig Krister.
Vår panna har börjat krångla. Inatt så gick den ner på sparlåga och ville inte slå till igen. Fick dra upp termostaten då slog pannan igång.
Kan man ha sån tur så att det bara är termostaten som är kass?
Eller är det haveri på kretskortet?

Ha de

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Nu har min panna fungerat som den ska en tid.
Den bättrade sig efter det att jag bytade till nya batterier.
Jag bytade till Banners batterier, två st. 95 amp.
Och dom fungerar mycket bra.
Antagligen ville pannan ha mer ström än dom gamla batterierna kunde leverera.
Hälsn. Krister.

Toppen