• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma 3002

Gusta

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Avesta
HBK-Nr
16169
Medlemskap
2024
Hur kan jag ta reda på om bara pilotlågan brinner, jag tror båda brinner hela tiden när pannan blir så varm.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Hur kan jag ta reda på om bara pilotlågan brinner, jag tror båda brinner hela tiden när pannan blir så varm.

Du har ett litet siktfönster på framsidan, där kan du se lågan. Om du vrider på gasvredet när den har tänt skall du se en tydlig förändring där.
 

Gusta

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Avesta
HBK-Nr
16169
Medlemskap
2024
Tror inte det är nån förändring, börjar kännas som om de ska i skroten, har nån av er en 3004 av sista modell, skulle gärna prata med dig.Ska jag byta gasolventilen bara den 2500,ska nog bytas mer än den,inte lönsamt.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Tror inte det är nån förändring, börjar kännas som om de ska i skroten, har nån av er en 3004 av sista modell, skulle gärna prata med dig.Ska jag byta gasolventilen bara den 2500,ska nog bytas mer än den,inte lönsamt.

Kontakta en husvagnsskrot, och köp en komplett panna, se bara till att du får en med eltillsatsen också! :)
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Jag är rädd att det blir samma skrot som min, dom nyaste finns nog inte, men kanske.

Min är från 2003, renoverade den förra året, egentligen inga stora fel, tändapparaten och tändsäkringen krånglade ibland, men gjorde ändå en helrenovering med alla slitdelar eftersom vi kör året runt, det blir för-b kallt när pannan krånglar i -20..! ;)
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja då gäller det att stå på el men jag föredrar gas tyst och varmt reglerar bra.
Truma är dyrt men bra trots gammal teknik.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Ja då gäller det att stå på el men jag föredrar gas tyst och varmt reglerar bra.
Truma är dyrt men bra trots gammal teknik.

Vi står normalt inte på el, men när pannan krånglade i Sälen fick vi hjälp av Caravan Clubs camping över en natt. F.ö. en riktig otursdag, pannan krånglade och startbatteriet gav upp allt på samma dag/kväll och ungefär-15 på natten. :oops:
 
Toppen