• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trosa 28 september 2008

F

F.d. 7569

Guest
Så här såg det ut vid en av husbilsplatserna i Trosa kl 12.23 den 28 september 2008. När vi kom ca kl 17:00 kvällen innan fanns den hitre bilen med trailer på plats. Tre husbilar vände senare på kvällen. Vi två som kom samtidigt ställde oss på gräset till vänster utanför bild.

På skylten till höger står det "P/Husbilar"...

//Roger

Bilagor

• P9289273.JPG
    P9289273.JPG
    1,4 MB · Visningar: 32
Senast redigerad av en moderator:

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Trosa 28 september 2008

Jag vet hur det är men du vet båtfolket trodde nog säsongen va slut för mitt på dagen så står det inga bilar där och då tror en del att det går bra att ställa sig där annars så har nog diciplinen varit bra under året.

F

F.d. 55334

Guest

Hej och tack
för tipset om Trosa, har bara varit där båtledes tidigare men det verkar vara en möjlig och mysig plats även för husbilar.
Atenga

F

F.d. 297

Guest

:)Hej! Vi är nyss hemkomna från Trosa. Vi var ute i går och åkte runt och kollade på olika ställplatser. Vi var bl.a vid Femöre samt Oxelösund men fanns dåligt med husbilar. Så vi åkte till vårat favoritställe Trosa. Vi kom dit så sent på kvällen och det var ju halv storm och mörkt. Så vi lagade sen middag såg på bingolotto sedan åkte vi hem vid 24.00 tyvärr så har vi två innekatter som vi måste se till hemma. Annars hade vi gärna sovet över. Men vi har inte så himla långt hem. Tyvärr så är våra katter gamla så dom har aldrig åkt husbil eftersom vi bara haft husbil i två år. Sedan vill vi inte ha katthår i husbilen på grund av att jag har allergi kvallster så det räcker med katthår hemma. Men vi åkte ner i dag igen då var båttrailler borta som vi såg på bilden. Det blev en underbar dag i solen vid hamnen men inga husbilar kvar mer än två st som var övergivna hela dagen. Men vi fick mysa själva i solen det blåste inte så hårt heller som i går kväll. Men jag tror också som du säger att båtägarna tror att säsongen är över för oss husbilsägare liksom de båtägare. För personligen tror jag dom vet att det står på tavlan för husbilar. Annars brukar det alltid vara ordning i Trosa. Det var nog en tällfällighet.

Anita o Risto Täby

Toppen