• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trollstigen!

F

F.d. 13284

Guest
Hur är det att åka Trollstigen i september (runt 6-20)? Vi åker från Sundsvall.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Trollstigen!

Jag körde där förra hösten kring den 20:e. Inga problem. Otroligt vackert med höstfärgerna, dock var det sommarväder och fortfarande grönt nere i Åndalsnes. Verkligen kontraster!
När jag körde (nerför Trollstigen) mötte jag endast tre bilar på hela vägen, alltså tre personbilar. Inga bussar, inga husbilar. Jag kunde stanna till var som helst för att fotografera. Helt perfekt.
Uppe vid Trollstigens början höll de på med ett megastort bygge, nått nytt turistcenter. Så det körde betongbilar i skytteltrafik mellan bygget och Valldal, alltså inte ner för själva Trollstigen. Men där är inte vägen brant och det är inga som helst problem att mötas.
Sedan är det perfekt att vara i Norge i september, det gick att fricampa vart som helst i stort sett, vi stod för det mesta uppe på fjället, tag bara av lite åt sidan.
Det är ju ingen trängsel direkt!
Vi åker upp till Norge i år igen i september!
/Kuddsson

F

F.d. 18508

Guest

håll bara koll på vädret,det varierar..
blir halt fort när kälen aldrig går ur.
varit uppe på galdöpiggen i början på sep och hade 25 grader för 2år sedan,
men våran vecka nu i juni snöade det i stort sett varje dag..
men helt klart ett trevlig resmål,vi gör resan varje år,
står gör man som sagt bäst uppe på fjällen..

Döderhultarn

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
3004
Medlemskap
2025

Dom har byggt en häftig utsiktsramp längst upp på trollstigen, bild 1. Fortsätt gärna till Geiranger, bild 2 och Dalsnibba, bild 3. En 1500 meter hög klippa med en utmanande grusväg upp. Enligt mitt tycke ännu häftigare än Trollstigen. Vi körde där i juli i år.

Bilagor

• P1050443.JPG
    P1050443.JPG
    3,8 MB · Visningar: 36
  • P1050663.JPG
    P1050663.JPG
    3,8 MB · Visningar: 19
  • P1050690.JPG
    P1050690.JPG
    3,6 MB · Visningar: 21
F

F.d. 52979

Guest

:wub:Blev sugen på att åka, har åkt en gång tidigare, men då var det dimma så vi såg ingenting mer än vägen 10 meter framför oss. Åker vi så blir det efter 8 september, har gärna sällskap nån del av vägen. Ha de! ingalill
:twitcy:

F

F.d. 27056

Guest

Vi gjorde denna tripp i veckan som har gått...komhem i onsdags..längtar redan tillbaka.

F

F.d. 13284

Guest

Undrar om någon har åkt Aursjöveien,de gjorde vi -08. Vägens beskaffenhet är ingen höjdare så man bör vara en bra chaufför och ha nerverna under kontroll,gäller även den som sitter bredvid (jag sa aldrig mer en sådan väg när vi kom ner) svårt med mötesplatser som tur va så var vi ensamma på vägen just då.Naturen var helt fantastisk. Några bilder däfifrån!

Bilagor

• 133.JPG
    133.JPG
    2 MB · Visningar: 18
  • 134.JPG
    134.JPG
    1,8 MB · Visningar: 34
  • 104.JPG
    104.JPG
    1,9 MB · Visningar: 11
  • 119.JPG
    119.JPG
    1,9 MB · Visningar: 16
  • 124.JPG
    124.JPG
    2 MB · Visningar: 9
F

F.d. 13284

Guest

Vilka underbara bilder man blir res sugen snart åker vi också till denna vackra natur!

F

F.d. 53020

Guest

Hej Johansson
Tack för de fina bilderna.
Vi åkte där 2009. Att detta är en bomväg verkar helt galet. Man borde fått pengar för att man körde där. Naturen där, är helt fantastisk. I månadskiftet maj-juni i år planerar vi att ta en tur till Jotunheimen.
// Jan

Toppen