Bennsan
FD HBK Medlem
Jag har e-mail från "PayPal" ikväll som lyder:
Dear PayPal Member
This email informs you that your credit card associated with your account has expired. Please click the attachments to update your account and keep shopping with PayPal.
Thank you for using PayPal!
The PayPal Team
Please do not reply to this e-mail. Mail sent to this address cannot be answered. For assistance, log in to your PayPal account and choose the "Help" link in the footer of any page.
PayPal Email ID PP14
Jag har kontaktat PayPal eftersom mail från dom brukar innehålla ders logotyp & deras svar enl. nedan:
Hej Bennie Renander!
Tack för att du kontaktar oss angående ett misstänkt bedrägeriförsök/e-postmeddelande.Det här är ett automatiserat svar som har utformats för att kunna hjälpa dig så fort som möjligt. Vänligen kontakta oss om informationen i det här meddelandet inte svarar på dina frågor. Du kan kontakta oss genom att svara på det här meddelandet med så mycket information som möjligt eller genom att ringa vår kundtjänst på 020-10 91 00.
Viktig information om hur du undviker bedrägerier:
Ett äkta e-postmeddelande från PayPal innehåller alltid både ditt för- och efternamn (eller företagsnamn) och inte standard hälsningsfraser som Kära kund, Hej PayPal-användare! eller liknande.
Ett äkta e-postmeddelande från PayPal kommer aldrig att be dig klicka på några länkar eller ladda ner några bilagor.
Vi kommer aldrig att be dig lämna ut känslig information som t.ex. kreditkortsnummer eller lösenord.
Om du blir ombedd att åtgärda något på ditt konto ska du alltid gå till www.paypal.com/se eller www.paypal.se och logga in på ditt konto.
Om du får ett e-postmeddelande om att du har fått en betalning från någon ska du alltid gå till www.paypal.com/se eller www.paypal.se, logga in på ditt konto och kontrollera att du verkligen har fått pengarna.
E-postmeddelanden som ber dig att skicka pengar via andra betalningstjänster som t.ex. Western Union är bedrägeriförsök.
Vad gör jag om jag har fått ett e-postmeddelande som jag tror är falskt?
Öppna inga bifogade filer och klicka inte på några länkar.
Vidarebefordra e-postmeddelandet i sin helhet till spoof@paypal.com.
Radera e-postmeddelandet från din inkorg. Om du av misstag har öppnat en bifogad fil rekommenderar vi att du startar en genomsökning av din dator med hjälp av ditt antivirusprogram.
Vi kommer att ta hand om resten. Tack för din hjälp gällande det här!
Med vänlig hälsning,
PayPal
Copyright © 1999–2015 PayPal. Med ensamrätt.
Denna e-post har skickats av den upphandlande enheten av Användaravtalet, antingen PayPal Inc, PayPal Pte. Ltd eller PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions
Säte: 5 vån 22–24 Boulevard Royal L-2449, Luxemburg
Det skall bli intressant att höra hur det går med detta.
Bennie
Dear PayPal Member
This email informs you that your credit card associated with your account has expired. Please click the attachments to update your account and keep shopping with PayPal.
Thank you for using PayPal!
The PayPal Team
Please do not reply to this e-mail. Mail sent to this address cannot be answered. For assistance, log in to your PayPal account and choose the "Help" link in the footer of any page.
PayPal Email ID PP14
Jag har kontaktat PayPal eftersom mail från dom brukar innehålla ders logotyp & deras svar enl. nedan:
Hej Bennie Renander!
Tack för att du kontaktar oss angående ett misstänkt bedrägeriförsök/e-postmeddelande.Det här är ett automatiserat svar som har utformats för att kunna hjälpa dig så fort som möjligt. Vänligen kontakta oss om informationen i det här meddelandet inte svarar på dina frågor. Du kan kontakta oss genom att svara på det här meddelandet med så mycket information som möjligt eller genom att ringa vår kundtjänst på 020-10 91 00.
Viktig information om hur du undviker bedrägerier:
Ett äkta e-postmeddelande från PayPal innehåller alltid både ditt för- och efternamn (eller företagsnamn) och inte standard hälsningsfraser som Kära kund, Hej PayPal-användare! eller liknande.
Ett äkta e-postmeddelande från PayPal kommer aldrig att be dig klicka på några länkar eller ladda ner några bilagor.
Vi kommer aldrig att be dig lämna ut känslig information som t.ex. kreditkortsnummer eller lösenord.
Om du blir ombedd att åtgärda något på ditt konto ska du alltid gå till www.paypal.com/se eller www.paypal.se och logga in på ditt konto.
Om du får ett e-postmeddelande om att du har fått en betalning från någon ska du alltid gå till www.paypal.com/se eller www.paypal.se, logga in på ditt konto och kontrollera att du verkligen har fått pengarna.
E-postmeddelanden som ber dig att skicka pengar via andra betalningstjänster som t.ex. Western Union är bedrägeriförsök.
Vad gör jag om jag har fått ett e-postmeddelande som jag tror är falskt?
Öppna inga bifogade filer och klicka inte på några länkar.
Vidarebefordra e-postmeddelandet i sin helhet till spoof@paypal.com.
Radera e-postmeddelandet från din inkorg. Om du av misstag har öppnat en bifogad fil rekommenderar vi att du startar en genomsökning av din dator med hjälp av ditt antivirusprogram.
Vi kommer att ta hand om resten. Tack för din hjälp gällande det här!
Med vänlig hälsning,
PayPal
Copyright © 1999–2015 PayPal. Med ensamrätt.
Denna e-post har skickats av den upphandlande enheten av Användaravtalet, antingen PayPal Inc, PayPal Pte. Ltd eller PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions
Säte: 5 vån 22–24 Boulevard Royal L-2449, Luxemburg
Det skall bli intressant att höra hur det går med detta.
Bennie