• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Troligt bedrägeriförsök

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag har e-mail från "PayPal" ikväll som lyder:
Dear PayPal Member

This email informs you that your credit card associated with your account has expired. Please click the attachments to update your account and keep shopping with PayPal.

Thank you for using PayPal!
The PayPal Team

Please do not reply to this e-mail. Mail sent to this address cannot be answered. For assistance, log in to your PayPal account and choose the "Help" link in the footer of any page.

PayPal Email ID PP14

Jag har kontaktat PayPal eftersom mail från dom brukar innehålla ders logotyp & deras svar enl. nedan:

Hej Bennie Renander!

Tack för att du kontaktar oss angående ett misstänkt bedrägeriförsök/e-postmeddelande.Det här är ett automatiserat svar som har utformats för att kunna hjälpa dig så fort som möjligt. Vänligen kontakta oss om informationen i det här meddelandet inte svarar på dina frågor. Du kan kontakta oss genom att svara på det här meddelandet med så mycket information som möjligt eller genom att ringa vår kundtjänst på 020-10 91 00.

Viktig information om hur du undviker bedrägerier:

Ett äkta e-postmeddelande från PayPal innehåller alltid både ditt för- och efternamn (eller företagsnamn) och inte standard hälsningsfraser som Kära kund, Hej PayPal-användare! eller liknande.
Ett äkta e-postmeddelande från PayPal kommer aldrig att be dig klicka på några länkar eller ladda ner några bilagor.
Vi kommer aldrig att be dig lämna ut känslig information som t.ex. kreditkortsnummer eller lösenord.
Om du blir ombedd att åtgärda något på ditt konto ska du alltid gå till www.paypal.com/se eller www.paypal.se och logga in på ditt konto.
Om du får ett e-postmeddelande om att du har fått en betalning från någon ska du alltid gå till www.paypal.com/se eller www.paypal.se, logga in på ditt konto och kontrollera att du verkligen har fått pengarna.
E-postmeddelanden som ber dig att skicka pengar via andra betalningstjänster som t.ex. Western Union är bedrägeriförsök.
Vad gör jag om jag har fått ett e-postmeddelande som jag tror är falskt?

Öppna inga bifogade filer och klicka inte på några länkar.
Vidarebefordra e-postmeddelandet i sin helhet till spoof@paypal.com.
Radera e-postmeddelandet från din inkorg. Om du av misstag har öppnat en bifogad fil rekommenderar vi att du startar en genomsökning av din dator med hjälp av ditt antivirusprogram.
Vi kommer att ta hand om resten. Tack för din hjälp gällande det här!

Med vänlig hälsning,
PayPal

Copyright © 1999–2015 PayPal. Med ensamrätt.
Denna e-post har skickats av den upphandlande enheten av Användaravtalet, antingen PayPal Inc, PayPal Pte. Ltd eller PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions
Säte: 5 vån 22–24 Boulevard Royal L-2449, Luxemburg

Det skall bli intressant att höra hur det går med detta.

Bennie

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Troligt bedrägeriförsök

Jag kanske skulle ta & berätta hur jag gjorde för att bli säker på att det var ett bluffmail. Här på forumet hade jag läst om hur man går tillväga. Jag markerade således meilet i inkorgen, högerklickade & valde VISA MEDDELANDEKÄLLA. Då fick jag upp IP-adressen som jag kopierade & sökte på nätet. Första länken som kom upp var The Anti Hacker Alliance fights against ☢ 212.227.126.133.
Där visade det sig att det mycket riktigt var en bedräglig IP-adress (IP 212.227.126.133). Sedan var det bara att kontakta PayPal.

Bennie

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Jeg har flere ganger hentet opp alle meldingshoder på slike mail og sendt til spoof@paypal.com. En gang i blant kom det tilbake mail med takk for hjelpen med å identifisere en forbryter.

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Jag loggade in på mitt PayPal-konto & skickade min anmälan via kontaktlänken & fick ett automatsvar med ett diarienummer. Om du går in i länken jag skrev så kan du se att IP-adressen finns i Tyskland men det är en fransk email-adress. Det gäller verkligen att kolla upp avsändarna på sina mail annars kan det bli väldigt dyrt.:)

Bennie

Bennsan

FD HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021

Tänkte lämna lite info om hur PayPal nu agerar i ärendet.

Hej Bennie!

Tack för ditt meddelande.

Jag förstår från ditt meddelande att du vill veta om vi utreder den bedragare som har skickat meddelanden till dig.
Om det rör sig om ett falskt meddelande som i detta fall så öppnar vi ett ärende och tar kontakt med myndigheterna i det land som bedragaren befinner sig. Vi samarbetar sedan med myndigheterna för att ta fast bedragaren.

Med vänlig hälsning,
Johannes
PayPal

Hoppas dom får tag på den :msn_devil:. :D

Bennie

Toppen