• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trimma 2,8 i.d.TD

F

F.d. 29954

Guest
Sv: Trimma 2,8 i.d.TD

Tycks vara kolven i pumpen som byts ut mot en lite annorlunda - och allt blir fantastiskt!
Jag "känner" i axeln att har man en sliten pump, kan det göra skillnad, men om den pumpen man har orkar producera trycket som behövs för spridaröppning, märker man inte något, såvitt man inte ökar mängden diesel som sprutas in.
Men mängden kan man ändra utan att byta kolv.
Känner mig inte övertygad om att detta skulle vara vägen till 20% extra power...

F

F.d. 29925

Guest

Borde innebära att man även skulle behöva öka turbotrycket för att få nog med luft för den ökade bränslemängden.

F

F.d. 50238

Guest

Vi var inne på att byta till dt piston i våran ducato 2.5 td.
Men vi lämnade den till Connys Motor & Data i Finspång. Han ändrade med pumpen och rökbegränsaren, vi fick tillbaka en ny bil.
Huj vad den går nu. :)

Toppen