• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trimma äldre Fiat 2.5 97a

gertz

HBK Medlem
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
8904
Medlemskap
2026
Det ska gå o byta en sak i pumpen för att få bättre effekt några erfarenheter ?

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Trimma äldre Fiat 2.5 97a

Sök på "motortrim" det finns flera bra trådar där. Bl.a. mina erfarenheter.
Åke

F

F.d. 14062

Guest

Sätt dit en KCR- box så slipper du göra ingrepp i pumpen, har själv kört med box i 7 år, funkar kanonbra, bättre vrid fler hk, drar mindre bränsle.

Hälsningar Lans.

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Sätt dit en KCR- box så slipper du göra ingrepp i pumpen, har själv kört med box i 7 år, funkar kanonbra, bättre vrid fler hk, drar mindre bränsle.

Hälsningar Lans.

Fungerar inte med mekanisk pump däremot kan man t.ex.byta ut pistonen i rökbegränsaren för att få liknande effekt.
/Åke

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Det ska gå o byta en sak i pumpen för att få bättre effekt några erfarenheter ?
--------------------------------------------------------------------------------
Hejsan, det finns massor med läsning om dieselpumptrim. Köpa dyra eftermarknadskolvar och billigare som funkar bättre, vrida på originalkolven om den är exentrisk, ta bort plastring m.m.

Om du klickar på den här länken så kommer du till en sida som en innehåller många trimtrådar.
Klicka på dem en i taget, så har du hur mycket läsning som helst om att få fart på en diesel med mekanisk pump.
I en del inlägg så handlar vissa delar om elektromekanisk insprutning som också fanns på en del modeller mellan -95 och -02 så de gäller inte din bil.

Återkom gärna i din, den här tråden för mera frågor.

http://www.husbilsklubben.se/forums/search.php?searchid=5581096

M.v.h. JANKRO.

L

Logitech

Guest

Hej Gertz ! Kontakta Dieselmeken i Aneby tel: 0380-41100 . Han byter eller skickar en liten grej som ser ut som ett timglas .Jobbet tar tio min.för honom att utföra, och c:a femton min för dej . Alltså mycket lätt . Bara att öppna locket på dieselpumpen,som sitter i framkant av motorn , efter att ha monterat bort 2 st.vacumslangar för att komma åt . Byt bara ut den gamla grejen mot den nya . Montera dit locket till dieselpumpen, samt vacumslangarna och kör. Din HB får c:a 15 hk extra .Har gjort så på min HB , med likadan motor som din ! LYCKA TILL ! Logitech.:yes:

Zero

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

Som jag skrev tidigare sök på "motortrim" så kommer du in på tidigare trådar om du vill få en allsidig belysning, länken fungerar.
/Åke

Toppen