• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trevlig husbilshandlare som jag kan rekommendera

F

F.d. 8400

Guest
Köpte min husbil från Ivarssons Bil i Tomelilla o fick ett trevligt bemötande hela vägen.
Bilade ned från Stockholm o tillbaka vilket kändes drygt men objektet motsvarade de uppgifter jag fått i telefon så lade handpenning o bestämde hämtningsdatum.
Flög ned till Malmö o möttes där av Anders I f.v.b. till firman.
Det visade sig att det endast fanns en uppsättning nycklar men fick löfte om ersättning om jag gjorde dubletter. Visade sig även att startbatteriet var i dåligt skick men vi hoppades på att det skulle ladda upp sig under färd men icke sa nicke så vid tankning i Skåne + rast i Jönköping + ny tankning i Stockholm startade bilen med nöd o näppe men lyckades ta mej hem. Ringde till firman o blev lovad ersättning för ett nytt batteri så sände ned kvittona o snart satt pengarna på mitt konto. Snyggt jobbat + han skickade med lite "bra-ha-grejor" samt hade lagt in mattor i förarhytt o vid entren.
Så, hela affären känns bra o kan rekommendera honom varmt!

T

Teddi

Guest
Sv: Trevlig husbilshandlare som jag kan rekommendera

vi har en ny i varbergstrakten,,som tar din bil till försäljning,,vill man byta bil så löser dom detta också,,
då lämnar man sin samtidigt som nån annan blir av med sin,,ock vill man lägga av så fixar dom detta också,,

ett nytt koncept kanske??

T

Teddi

Guest

ta min då,,funderar på att lägga ner:p,,

ja har inte namnet,,men vid e6,vid krysset till varberg--borås,,tror att det är den firman som hade lokal lite längre söderut,,
kanske nån vet vilken jag menar,,annars får du namnet nästa vecka,,

kentsynne

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5161
Medlemskap
2024

Vincents Bikeshop, Varberg jag tror att det är denna du menar ligger vid statiolmacken googla på vincents så kommer även husbilar upp. mvh Kent

Nisse och Nana

HBK Medlem
Kommun
Simrishamn
HBK-Nr
9809
Medlemskap
2024

Ivarssons är helt okej, vi köpte första husbilen av dem. De fixade allting som vi påpekade om plus att vi fick cykelställ gratis som extra tillbehör monterat.
Precis som en riktig husbilsfirma ska var :spinny:

Hälsningar Nisse och Nana

diesel 52

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
10070
Medlemskap
2025

Även vi köpte av Anders i Tomelilla för 3 säsonger sedan

Kanonservice.Mvh Lasse o Eva

F

F.d. 52908

Guest

Bara extranycklarna inte hamnat i orätta händer. Försäkringsbolagen ställer ofta den frågan i händelse av stöld. Troligtvis inget att oroa sig över.
/sören

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Det är nog 10000 HBK:are som är nöjda med sina handlare.Det blir en lång lista.
/Vidhem

KarinoBengt

HBK Medlem
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025

Varför ska man hålla på med strul som att skaffa dublettnycklar. Det borde varit avklarat när man kommer för att hämta bilen. Skaffa startnyckel som är kodad kan ju inte vilken låsmed som helst fixa!? Det verkar inte börja bra, men lycka till!
Bengt

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Konstigt att firman inte utrustar bilen med ett nytt bra batteri från sitt lager , det skulle ju vara mycket billigare för dem!

F

F.d. 8400

Guest

Hej - Ivarssons Bil Tylegatan 2 i Tomelilla

F

F.d. 8400

Guest

Konstigt att firman inte utrustar bilen med ett nytt bra batteri från sitt lager , det skulle ju vara mycket billigare för dem!

Jo, det hade dom säkert gjort men till saken hör att de satt batteriet på laddning men när de släcker o går hem så bröts strömmen även till uttaget o vi trodde att det skulle laddas under gång - Annars hade det ju blivit billigare att byta på plats då batteriet kostade rätt mkt, typ drygt 1.900

F

F.d. 8400

Guest

Varför ska man hålla på med strul som att skaffa dublettnycklar. Det borde varit avklarat när man kommer för att hämta bilen. Skaffa startnyckel som är kodad kan ju inte vilken låsmed som helst fixa!? Det verkar inte börja bra, men lycka till!
Bengt

Kan ha berott på tidsbrist eller försummelse + det kändes inte allt för jobbigt att fixa det själv

F

F.d. 8400

Guest

Bara extranycklarna inte hamnat i orätta händer. Försäkringsbolagen ställer ofta den frågan i händelse av stöld. Troligtvis inget att oroa sig över.
/sören

Nej, det hoppas jag också...

Toppen