• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

TRELLEBORG ställplats på gång !!

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Hej alla HBKare
Minns ni jag skickade in medborgarförslag om ställplatser i Trelleborg. visserligen var det 2013 http://www.husbilsklubben.se/forums/t67654/

Men idag har jag fått ett positivt svar.
[FONT=&quot]§197 Utredning ställplatser för husbilar i Trelleborgs kommun[/FONT]

Dnr KS 2015/576
[FONT=&quot]Ärendebeskrivning[/FONT]

Kommunfullmäktige beslutade 2013-11-25 § 198 att se positivt på att utveckla husbilsturismen genom inrättande av ställplatser för husbilar samt att ge Trelleborgs kommuns Utvecklings AB och tekniska nämnden i uppdrag att utreda frågan.
Utredningsdirektiv har lämnats från Trelleborgs kommuns Utvecklings AB och tekniska förvaltningen och utredningen har genomförts av personal på tekniska förvaltningen.

[FONT=&quot]Beredning[/FONT]

Utredningen fokuserar på att ta fram ett kunskapsunderlag som skall underlätta för planering, etablering, anläggande och drift av ställplatser. Den beskriver hur en ställplats kan utformas och vad som kan vara betydelsefullt för husbilsturisten. Utredningen berör också betydelsen av marknadsföring och information om ställplatser. Ett antal exempel på möjliga ställplatser ges i utredningen, det skall understrykas att det är möjliga platser och inte förslag på ställplats som skall etableras.
Utifrån grundkravet att en ställplats gärna skall ha ett vackert läge finns många goda alternativ i kommunen. Men förutom läge finns en mängd olika faktorer som styr lämpligheten av en plats som ställplats och det är inte möjligt att utreda detta för alla potentiella ställplatser i hela kommunen.
Utredningen föreslår att Trelleborgs kommuns Utvecklings AB arbetar vidare med att ta fram, och etablera ett lämpligt antal ställplatser i kommunen.
Utredningen finns i sin helhet i bilaga 1.

Tekniska nämnden beslutar
att godkänna utredningen,
att föreslå Phylatterion som möjlig ställplats,
att översända utredningen till kommunfullmäktige samt
att föreslå Trelleborgs kommuns utveckligs AB som ansvarig för vidare planering och etablering av ställplatser.

[FONT=&quot]Beslut[/FONT]

Kommunfullmäktige beslutar
att lägga utredningen till handlingarna samt,
att Trelleborgs kommuns utvecklings AB ansvarar för vidare planering och etablering av ställplatser.

[FONT=&quot]Skickas till[/FONT]

Trelleborgs kommuns utvecklings AB
Tekniska nämnden

viggoboy

FD HBK Medlem
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: TRELLEBORG ställplats på gång !!

Jag skall träffa representanter från kommunen och diskutera fler alternativ till ställplatser. Så kanske blir Trelleborg upptaget som årets bästa kommun.

Redan nu skall det finnas några parkeringsplatser för hb gamla OK macken nere på strandgatan. Dock INTE ställplats dör övernattning vad jag fått veta.
Återkommer.

S

Sören-6830

Guest

Tyvärr fungerar inte platsen utefter Strandgatan ännu, de stora stenbumlingarna ligger kvar fortfarande.

Igår var det inte en enda bil på ställplatsen vid infarten när jag passerade.

Viggoboy, håller tummarna för att ditt möte med kommunen blir framgångsrikt, jag var i kontakt med Mats Lawesson för en tid sedan och det verkar ju finnas en klart positiv inställning hos kommunen, men man kan ju inte beskylla dem för att stressa.

Senast redigerad av en moderator:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Jag skall träffa representanter från kommunen och diskutera fler alternativ till ställplatser. Så kanske blir Trelleborg upptaget som årets bästa kommun.

Redan nu skall det finnas några parkeringsplatser för hb gamla OK macken nere på strandgatan. Dock INTE ställplats dör övernattning vad jag fått veta.
Återkommer.

Vad bra om de kunde ha p plats husbil för handel stads besök. Helst välskyltat med förbud att stanna mellan klockan 00 till 06 , så att alla förstår och respekterar.

Y

Yjons

Guest

Ursäkta en okunnig. Jag har inte följt ärendet och känner inte till några adresser men kan man övernatta till vid infarten som förr på den stora planen , i nära avstånd till hamnen när man skall åka med tidiga färjan?

S

Sören-6830

Guest

Ja, det var den platsen jag nämnde i mitt senaste inlägg.......

Y

Yjons

Guest

Tack för hjälpen!
Det blir en tur till Rostock fvb Sydtyskland i början av maj!

Toppen