• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trehjuling med alkov

F

F.d. 55451

Guest
Sv: Trehjuling med alkov

ape-motorhome.jpg

Dethleffs
VESPA PIAGGIO APE MOCA CAMPER unit dethleffs - YouTube

En GTI modell
APE - camper 8^ parte - YouTube
Sålunda börjar du
ape camper tuning. ape modificata-1/1 - YouTube
- och fort
APEcamper 6^parte, un'APE che sogna di diventare un camper - YouTube

- titta mer https://www.google.dk/search?q=ape+...bWYJIn64QTWp4FY&ved=0CFwQsAQ&biw=1680&bih=926

mycket mer Ape-Weseltreffen2011-T1 - YouTube - ochså husbil.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest

Hej Bonzo, jag tycks känna personen på översta bilden.
Är det inte Herr Rick Shaw ?
Han var trött på att köra för andra och istället körde bort sin väg, med sin fru och tre barn.
Kusin till Tuck Tuck som så långt var en släkting till Tuck' Ankhamon
:D - :oops:

Kan inte låta bli att berätta vad vi såg på en italiensk "motorväg" för cirka 40 år sedan.
En 3hjuling Ape med många grönsaker på flaket, gör långsam (+ 2 km/t) omkörning :mcride: en annan Ape, vi väntar bakom den Ape som blir omkörd.
Plötsligt kommer en stor Alfa Romeo i hög hastighet och användar alla trumpeter' :mad: med många melodier :music-icon:.
Eftersom grönsakshandlaren avslutar att gå förbi, kör Alfan framför honom fort på vägen och bromsar.
Men då grönsakshandlare :oops: Apen är tungt lastat, fordon kommer i vingla (3 hjul) och potatis, morötter, kål etc. fallar ut åt vänster och höger - men inga olyckor.
Det var farligt :rolleyes: men et mycket komiskt syn vi aldrig kommer att glömma.

:twitcy::twitcy:

Viva Italia :cool:

PS - har set en film med liknande situation - men var ?

Senast redigerad av en moderator:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Eftersom jag känner Kerstin, Sven-Åke, och Bonzo rätt väl så kan jag tänka mig vad deras cykel skall användas till här hemma. Har ju sett vad deras cykel har använts till här i Sverige Och Bonzo (hunden) han skulle nog trivas uppe i alkoven och ligga där o spana på allt o alla. Bif en bild på vad han använt sin cykel till här i i Småland en gång när han var på besök! Bogsering av segelflygplan. Jädrans vad han fick trampa.
Ha det bra nu familjen Dalnäs ni får vänta m detta bygge tills ni kommer till Sverige.:twitcy:Susanne

öde 181.JPG

Toppen