• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Tre frågor

slutseglat

HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
4843
Medlemskap
2025
Hej alla Hbk-are, efter att ha läst er hemsida ett drygt år så har vi blivit med husbil. Det blev en Hobby 690 gelc. En bekant som åker husvagn rekommenderar att man har ett grönt campingkort med sig. Utfärdar Hbk det? Har Hbk någon medlemsmatrikel så man kan se vem det är som är i bilen? Bästa placering på Hbk-dekalen?
Med vänlig hälsning
Slutseglat.

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Tre frågor

Vill bara gratulera till nya husbilen den kommer att ge er många fina minnen det är jag säker på. Dekalerna har vi placerat högt uppe till vänster både bak och fram på HB har märkt att dom är lättast att upptäcka där. Har även våra namn på dörrarna. Övriga frågor får nån med mer kunskap svara på.
MVH Gunilla:mh2::bye::bye::mh4:

F

F.d. 10080

Guest

Man klarar sig utmärkt utan campingkort utanför Norden. Vi har i alla fall aldrig behövt något.

Delfin

HBK Medlem
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
104
Medlemskap
2025

Hej!

Ett internationelt camping kort är aldrig fel, det gör det lite lättare vid inchekning. Har även fått rabatt på en del campingar ute i europa. I storbritanien gällde kortet t.o.m. som medlemsskap i en camping klubb, vilket vi sparade många pengar på.

Hälsningar Bill :yes::wub:

Kjell 896

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
896
Medlemskap
2025

Hej!

Ett internationelt camping kort är aldrig fel, det gör det lite lättare vid inchekning. Har även fått rabatt på en del campingar ute i europa. I storbritanien gällde kortet t.o.m. som medlemsskap i en camping klubb, vilket vi sparade många pengar på.

Hälsningar Bill :yes::wub:

Hej!

Håller med Bill i detta, framförallt i England och Skottland där fricamping nästan var omöjlig, där hade vi mycket nytta av det internationella campingkortet. Vi har även i höst vid något tillfälle tagit in på camping i Frankrike och de ville gärna se detta kort.

Kjelle

slutseglat

HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
4843
Medlemskap
2025

Tack Rolf & Gunilla. Ja vi ser fram mot turer genom Europa. Vi har åkt båt på Europas kanaler och floder ned till Medelhavet och i Medelhavet så nu ser vi fram mot att kryss runt på land.
Slutseglat

slutseglat

HBK Medlem
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
4843
Medlemskap
2025

Hej Bill. Så resonerade min husvangskompis också, han hade skaffat sig kortet som medlem i Caravan Club. Har du med flera vänt er till Caravan Club?
Slutseglat

Toppen