• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Trasig generator

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025
Jodå det håller i sig, minst ett fel om året. Varit ute och snurrat i Europa i nästan fyra veckor. När jag rullar av färjan i Rödby så tändes laddningslampan, stängde då av halvljus och fläkt och hela elen i bodelen så vi kunde fortsätta att köra. Jodå vi kom hem efter dryga två timmar, skönt och slippa bärgare och Fiatverkstad i annat land.
Precis kravlat mig ifrån undersidan på bilen efter generatorbyte, såg ut som att generator fått lite hjälp med att haverera. Allt vatten som rinner ned under vindrutan skall ledas ner under bilen. Här har allt detta vatten sköljt över genertorn då den sista plastbiten lossnat.
Så mitt tips är att kontrollera denna slang när ni är under bilen av någon anledning och har andra generationen Ducato.

Dethleffs A6881 ADVANTAGE elegance Globetrotter Fiat Ducato 2,8JTD -04 Alkov - Dethleffskvalite’s Husbil - Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -

Bilagor

• Generator.JPG
    Generator.JPG
    272,6 KB · Visningar: 58

Gotand

FD HBK Medlem
Kommun
Gotland
HBK-Nr
4880
Medlemskap
2023
Sv: Trasig generator

Bra bild! Tycker mig kunna se att statorlindningen verkar "bränd".

F

F.d. 30146

Guest
Sv: Trasig generator

Som redan sagts, statorlindningen ser inte ut att må så bra.

Toppen