• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trasig bränslepåfyllningsslang Kabe

nyttorp

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Degerfors
HBK-Nr
39361
Medlemskap
2024
Läste om att bränsleslangen på Kabe 760 har fått sprickor och börjat läcka. Är det många som drabbats av det ?
Har själv en 760, så jag blev lite nyfiken.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.865
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Läste om att bränsleslangen på Kabe 760 har fått sprickor och börjat läcka. Är det många som drabbats av det ?
Har själv en 760, så jag blev lite nyfiken.
Läst var? (Google ger en enda träff, och det är hit.)

Enda bränsleslangen är väl den till motorn, och då kan det ju knappast vara ett problem relaterat till 760-modellen. Ja, inte ens till Kabes husbilar, utan till husbilar byggda på samma basfordon. Inte heller en googling på "Mercedes" + "bränsleslang" ger dock några relevanta träffar...

Pålle
 

nyttorp

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Degerfors
HBK-Nr
39361
Medlemskap
2024
Läst var? (Google ger en enda träff, och det är hit.)

Enda bränsleslangen är väl den till motorn, och då kan det ju knappast vara ett problem relaterat till 760-modellen. Ja, inte ens till Kabes husbilar, utan till husbilar byggda på samma basfordon. Inte heller en googling på "Mercedes" + "bränsleslang" ger dock några relevanta träffar...

Pålle
Jag borde ju ha skrivit att det handlar om bränslepåfyllnadsslangen, och läste om det på facebook
Det var om en Kabe 760 årsmodell 2017.
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.865
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Om det är bränslepåfyllningsslangen, finns det två alternativ:

1. Bränslepåfyllningen är av Kabes konstruktion. Då torde ett stort antal helintegrerade Kabe-bilar från den perioden vara i farozonen.
2. Bränslepåfyllningen är original Mercedes Sprinter. Då torde ett mycket stort antal bilar vara i farozonen.

Pålle
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.325
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
3. Bränslepåfyllningen är original FIAT.Då torde ett mycket stort antal bilar vara i farozonen
 

nyttorp

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Degerfors
HBK-Nr
39361
Medlemskap
2024
Nu har jag köpt en ny slang som är uppdaterad och ska vara bättre, ser ut som att det stämmer, så nu ska jag bara byta den, om det nu är bara som jag hoppas.
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
246
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Vi hade det på vår KABE 760 (FIAT), leveransen stoppades och KABE bytte påfyllningsröret innan leverans.
 
Toppen