• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Transportstyrelsen och c-kortsförnyelse

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Min C-kortsbehörighet går ut den 3/10 2012.

Den 2/11 2011 betalade jag in avgiften. Den 3/12 postade jag ansökan om förnyelse med läkarintyg bifogat.

Har min inbetalning noterats av myndigheten? Har min ansökan med läkarintyg i original kommit fram?

Ännu ingen reaktion från Transportstyrelsen. Måste vi acceptera att myndigheter behandlar oss som skit. Jag har dessbättre kopierat allt jag postat. Men många i min situation har säkert skickat in original och känner som jag en ovisshet om huruvida försändelsen kommit fram. Saknar alltså en enkel bekräftelse om att man fått min ansökan.

Frågan är nu om man tänker dröja med besked till i september 2012 så att jag får springa som en skållad råtta för att få körkortet färdigt?

Frågar som Sverker Olovsson: Ska de va så här?

:msn_angry:

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Transportstyrelsen och c-kortsförnyelse

Det är nog ingen fara och tyvärr får du inte någon bekräftelse att alltför inne.

Jag faxade in mina papper 10 dagar innan tiden gick ut och ringde till dem två dagar senare och frågade om allt har kommit in. Ha de gjort det så spelar det ingen roll när du får ditt körkort eftersom ditt gamla gäller tills du få ditt nya.

Så ring dem imorgon och fråga. När mina papper kom in så tog det nog 4 veckor innan körkortet kom.

/R

Senast ändrad:

Majzzan

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025

Tack för påminnelsen. Mitt C-kort går också ut i år. Det får bli sänt som Rek!

Lovisa

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025

Rek spelar nog ingen roll det tar ännu längre tid. Fax å ring två tre dagar senare och fråga om allt ha kommit in sedan är allt klart.

När du faxa ha du originalet kvar vilket inte är dumt.

/R

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Jag förnyade mitt strax före årskiftet och funderade också på hur länge det skulle dröja innan det blev klart.

På Transportstyrelsens hemsida kan man se när de behandlar ärenden inkomna efter datum. När jag kollade var mitt datum klart och mycket riktigt, dagen efter kom det förnyade körkortet.

Just nu behandlas ärenden inkomna den 15 december.

Länk: Handläggningstider /Körkortsportalen

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Mitt C-kort ... tog totalt drygt 5 veckor. Kösituationen som nämnts ovan stämde bra i mitt fall (okt/nov-11), klokt att vara ute i god men inte alltför god tid!

Nya körkortet dateras och gäller från den dag då nytt kort godkänts, detta även om befintligt kort har ½ år eller mer kvar. Kostnad ca 1100 Sek inkl allt!

M

Matts Torebring

Guest

För mig tog det cirka 6 månader innan jag fick mitt busskort. Nu får jag köra buss till dess jag jag fyller 74 år. Den långa handläggningstiden kan bero på eventuell handläggningstid av läkare. I mitt fall fick jag klart besked efter flera påstötningar och inga svar från deras sida, "Vi har erkänt långa handläggningstider". Mvh Matts Torebring

Toppen