• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Transport Styrelsen.

Perrovski

FD HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Hej.
Hur ska man läsa den här problemen.
Ställde på HB-bilen och samma dag äkte utomlands utan att tänka på konsekvensen om avgifter till TStyrelsen som väg och skatt.
Dem skickar avi separat och efter mindre är trettio ( i mitt fall 20 ) dagar kräver betalning, om det ej skett så kommer påminnelseavgifter a 50 kr dvs totalt 100 kr.

Kan man ej reklamera dessa avgifter, finns ej en redovisad sida där man kan klaga på.
Än så länge fick jag dem inte
Mvh

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Sv: Transport Styrelsen.

Jag vet inte riktigt vad du vill klaga på?

Det är så det är.

Det är ens skyldighet att betala inom utsatt tid, oavsett om du fått en avi eller inte.

Lättast att hålla koll på vilken summa det är tycker jag är i deras egen app.

Att åka iväg, och sedan tycka att påmielseavgiften inte ska vara? Hänger inte riktigt med hur du tänker där..

20 eller 30 dagar, tja. Nånstans måste ju gränsen vara?

S670sl

HBK Intresserad
Kommun
Sigtuna

Förstår inte vad du klagar.Spelar ingen roll vilken faktura eller räkning det gäller så kommer det en påminnelseavgift om man inte betalar i tid.
Mvh.s670sl

Perrovski

FD HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022

Det ända som jag reagerar är att man har mindre är 30 dagar att betala.
Mvh

F

F.d. 24550

Guest

Det står klart och tydligt på Transportstyrelsens hemsida att det är 21 dagar fr o m påställningsdatum som gäller, så det hjälper nog inte att klaga. Men det vore bra om man kunde slippa pappersfaktura och få e-faktura i stället när man ställer på husbilen.

4

4 JO

Guest

Hej! Det man kan klaga på är att inte dom är så pass med sin tid att efaktura fungerar, då hade ju alla problem varit lösta.

Hälsningar Sanddammaren

E-faktura funkar endast på avgifter som skall debiteras på sin ordinarie tid samt t.ex. trängselavgifter.

F

Frudden

Guest

Du blandar ihop e-faktura och autogiro. Autogiro dras automatiskt från registrerat konto, e-faktura hamnar i internetbanken och skall godkännas manuellt.

Och ja - det vore väldigt bra om Transportstyrelsen kunde skicka e-faktura!

// Fredrik W

F

F.d. 53502

Guest

Jag har alltid fått en E-faktura vid påställning.

surtecruisers

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022

jag får alltid e-faktura ! funkar perfekt ! man kan betala även om man är utomlands ! eller så skiter man i o betala så blir det mer pengar till ställplatser he he

F

F.d. 53502

Guest

Jag har aldrig fått hem någon pappersavi. Det funkar kanon.

4

4 JO

Guest

På TS hemsida står det att E-avi endast funkar för vanlig debitering, ej vid påställning.

Precis så är det. Får alltid E-faktura till banken på de ordinarie avgifterna men när jag gör påställning efter någon veckas avställning så kommer papperavin istället.
Är sällan min HB ställs av och på.
Kanske kommer E-fakturan direkt till banken om den sammanträffar med den ordinarie perioden för skatten.

F

F.d. 940

Guest

2 dagar efter påställningen loggar man in på transportstyrelsen med E-legitimation väljer mitt fordon sedan skatt, där står summan och ocr-numret.
Enkelt använder detta vid varje påställning.
Arne.

Toppen